اخراج یک نوجوان محجبه از کلاس کاراته در «کبک» کانادا خبرساز شد

دختر مسلمان ۱۲ ساله به دلیل داشتن حجاب از کلاس کاراته خود در ایالت «کبک» کانادا اخراج شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « menafn»، دختر مسلمان ۱۲ ساله به دلیل داشتن حجاب از کلاس کاراته خود در ایالت «کبک» کانادا اخراج شد و این اتفاق واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

کمیسیون حقوق بشر کبک اکنون به دنبال غرامت ۱۳ هزار دلاری برای خانواده این دختر مسلمان است.

این کمیسیون با ابراز نگرانی از تاثیر این حادثه بر این دهتر نوجوان اظهار داشت که شاکیان پرونده احساس بی عدالتی و طرد شدن را تجربه کرده اند.

در این حکم آمده است: شاکیان به نوبه خود احساس بی عدالتی از سوی متهمان داشتند و همچنان نگران تاثیر این اتفاق بر روی دخترشان هستند.

ماجرا از این قرار است که یک مربی در باشگاه «اتودیفنس لامار» در شهر مونترال به دختر اطلاع داد که نمی تواند در کلاس‌ها شرکت کند مگر اینکه حجاب خود را بردارد.

این مربی با استناد به فلسفه کاراته مبنی بر اینکه همه هنرجویان باید یک لباس بپوشند از این تصمیم خود دفاع کرد و دختر نوجوان محجبه با گریه کلاس را ترک کرد.

این در حالی است که فدراسیون کاراته کانادا پوشش سر را مجاز می‌داند و از پذیرش آن در مسابقات حمایت کرده است.

فدراسیون جهانی کاراته نیز استفاده از حجاب در این گونه مسابقات را رسما تایید کرده است.

شورای زنان مسلمان کانادا بیان کرد که تجربیاتی از این دست می تواند عمیقا ناراحت کننده باشد و ممکن است تاثیرات ماندگاری بر نوجوانان و جوانان داشته باشد.

شهین اشرف، یکی از اعضای هیئت مدیره شورای زنان مسلمان کانادا بر ضرورت دفاع از حقوق مردم تاکید کرد و اظهار داشت که چنین موضوعاتی به حقوق اساسی بشر مربوط می شود.

کد خبر 1772827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha