علمای دینی پاکستان خواستار تساهل میان‌ادیانی در ماه محرم شدند

علمای دینی پاکستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی از همه گروه‌ها خواستند تا منشور رفتاری فرمان «پیغام پاکستان» را برای اطمینان از تساهل و هماهنگی میان‌ادیانی در ماه محرم اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «arabnews»، علمای دینی پاکستان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی از همه گروه‌ها خواستند تا منشور رفتاری فرمان «پیغام پاکستان» را برای اطمینان از تساهل و هماهنگی میان‌ادیانی در ماه محرم اجرا کنند.

علمای اسلامی از فرقه‌های مختلف در پاکستان به طور مشترک در ژانویه ۲۰۱۸ با ارائه پیش‌نویس یک لایحه، ستیزه‌جویی مذهبی و خشونت‌های فرقه‌ای در این کشور محکوم کردند.

اکنون آنها بر تضمین اجرای منشور پیغام پاکستان برای تضمین صلح و وفاق دینی در ماه محرم الحرام و ریشه کن کردن خطر افراط گرایی، تروریسم و ​​نابردباری تاکید کرده اند.

علمای وابسته به فرقه‌های مختلف اسلامی گفتند که رهبری مذهبی کشور با سازمان‌های مجری قانون همکاری کامل خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: علمای دینی همچنین متعهد هستند که با دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مجری قانون همکاری کنند.

پاکستان از لحاظ تاریخی خشونت‌های فرقه‌ای را در ماه محرم تجربه کرده است، ماه مهمی برای مسلمانان شیعه که مراسم عزاداری را برای شهادت امام حسین (ع) در نبرد کربلا برگزار می‌کنند.

روز عاشورا، دهمین روز از ماه محرم، مقدس ترین واقعه در تقویم مسلمانان شیعه است و صدها هزار مسلمان شیعه در آن در اجتماعات مذهبی و راهپیمایی برای عزاداری شهادت امام حسین (ع) شرکت می کنند.

حملاتی که این راهپیمایی های مذهبی را هدف قرار می دهد در گذشته رخ داده که به تنش های فرقه ای دامن زده است.

فرمان پیغام پاکستان خشونت فرقه ای را محکوم می کند و ذهنیت افراطی و بنیادگرا را رد می کند.

این فرمان از علمای دینی می‌خواهد که حق و باطل را به مردم آموزش دهند تا از خشونت‌های فرقه‌ای و افراط‌گرایی در جامعه جلوگیری شود.

کد خبر 1772841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha