آغاز کتابت قرآن توسط دختران رفسنجان برای اهدا به تربت‌خانه سیدالشهداء(ع)

کتابت پنجمین جلد قرآن کریم توسط دختران دهه هشتادی رفسنجان برای اهدا به تربت‌خانه سیدالشهداء واقع در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در آستانه عاشورای حسینی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ طرح کتابت قرآن کریم که با مشارکت ۹۰ نفر از دانش‌آموزان دختر رفسنجانی و کادر همراه، در اردیبهشت ماه امسال انجام شد، در کانون توجه قرار گرفت.

آغاز کتابت قرآن کریم دهه هشتادی‌ها برای اهدا به تربت‌خانه سیدالشهداء در کرمان

چهار جلد قرآن خطی این دانش‌آموزان پس از رونمایی، به موزه آستان قدس رضوی، موزه مسجد مقدس جمکران، آستانه مقدسه حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و مقام معظم رهبری اهدا شد.


محمودرضا محی‌الدینی، مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در استان کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با بیان اینکه ایده این طرح به دو سال قبل برمی‌گردد؛ افزود: در آستانه عاشورای حسینی این دانش‌آموزان طی مراسمی در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، کتابت پنجمین جلد قرآن کریم را آغاز کردند.


وی گفت: فرآیند کتابت و گردآوری چهار جلد قبلی هشت ماه زمان برد اما با توجه به‌ فصل تعطیلی مدارس، پیش‌بینی می‌شود کتابت پنجمین جلد، زودتر انجام شود و پس از آن به اتاق تربت سیدالشهداء علیه‌السلام در ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا می‌شود.

محی‌الدینی با اشاره به اینکه رضا نوروزی از فرهنگیان رفسنجان این کار را سرپرستی می‌کند؛ بیان کرد: آغاز کتابت چهار جلد قبلی از گلزار شهدای لاهیجان، هرمزآباد، رفسنجان و نوق بود.

وی افزود: کتابت جلد پنجم که از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان آغاز شده در جوار مسجد جامع رفسنجان ادامه می‌یابد.
گفتنی است؛ تربت اصیل کربلا، نمونه‌ای از ۱۱۰ قطعه کتیبه که یکی از سوره‌های قرآن کریم روی آن‌ها نقش بسته و قرار است دور گنبد جدید حرم مطهر نصب شود؛ وجود کاشی‌های قدیمی حرم مطهر حسینی با قدمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال و برخی خشت‌های آجری با قدمتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ سال و تصاویری از پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در مجموعه نمایشگاهی تربت‌خانه ستاد عتبات کرمان وجود دارد.

طاهره بادامچی

کد خبر 1772968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha