عاشورا یک جریان و حرکت مستمر است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: عاشورا یک نقطه مقطعی نبود، بلکه یک جریان و حرکت مستمر است که قبل و بعدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سعید جلیلی» امشب در جمع عزادارن حسینی در محل مصلی امام خمینی(ره) یاسوج، اظهار کرد: معارف دینی و آموزه های اهل بیت(ع) یکی از نکاتی که به ما در تاریخ عاشورا متذکر می شوند این است که تمام فرازهای زیارت عاشورا درس مهمی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه اگر صحبت از عاشورا می شود، عاشورا یک جریان و حرکت انسانی است.

وی ادامه داد: شیطان بیکار نمی نشیند، وقتی حرکتی الهی صورت می گیرد، تمام توانش را برای از بین بردن این حرکت و مانع شدن این کار به کار می گیرد.

جلیلی با اشاره به اینکه این حرکت فقط جنگ افزاری و نرم افزاری نیست، ادامه داد: حضرت علی (ع) وقتی پشت خیمه دشمن می رسد، لشکریان دشمن چکار می کنند؟ دشمن از ابزار دیگری استفاده می کند، هیچ چیزی این میزان نمی تواند یک حرکت حق را متوقف کند.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: اینکه حرکتی حق خواهانه را آغاز کنید و یک باره به دلیل تردید متوقف شوید، ابزار شیطان ترساندن است، مردمی که می خواهند برای حق قیام کنند را می ترساند.

وی افزود: در همین عاشورا کسانی که به سیدالشهدا (ع) نامه های فراوانی نوشتند و از ایشان خواستند که بیاید، حضرت نماینده می فرستند. ولی به دلیل عدم تصمیم گیری صحیح مردم، حضرت تنها می مانند. بعدا مردم جانشان را برای امام حسین فدا کردند، ولی در زمان خودش نبود، اگر این حرکت را در زمان خود انجام می دادند چه بسا فاجعه کربلا اتفاق نمی افتاد.

جلیلی بیان کرد: یک روش دیگر فریفتن است، دیدید در عاشورا وقتی فضای ترس ایجاد می شود و عده ای دچار تردید می شوند، بعدا می فهمند که این ترس غلط بود، پشتوانه واقعی نداشت، اگر در راهشان محکم ایستاده بودند و با قدرت حرکت می کردند، ترس در آنها چاره نمی کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: اگر به ولایت، امامت و حقیقت دسترسی دارید، باید ملازم ولایت باشید، نه عقب تر، نه جلوتر؛ اینجاست که از تردید دور می شوید.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) یکی از شاهدان حادثه کربلا هستند، افزود: ادعیه امام سجاد (ع)را ببینید، به مردم چه می آموزند، خدا نکند عقل ها دچار تردید شوند، فتنه ها ایجاد می شوند.

جلیلی ضمن تاکید بر اینکه کربلا درس شجاعت، محبت و حقیقت می دهند، ادامه داد: امام سجاد(ع) چه موضوعی را توصیف می کند؟، امام خمینی (ره) بزرگوار در وصیت نامه خود می فرماید «من شهادت می دهم مردم ایران از مردم صدر اسلام و زمان حضرت امیر (ع)بهتر هستند»، مردمی که به موقع تشخیص دادند، تردید نکردند و انقلاب شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصولگرا ضمن تجلیل از شخصیت سید ناصر حسینی پور، اظهار کرد: کتاب «پایی که جا ماند» باعث افتخار این دیار است، مردم این استان چه حماسه هایی آفریدند، در این کتاب در زمینه شهدا و جانبازان این استان روایت های جالبی نوشته شده و توصیف کرده است.

وی بیان کرد: اگر این روزها فراخوان دادیم و گفتیم یک جهان فرصت داریم، بخشی از آن نعمت هایی است که خداوند به ما داده است، اما فرصت بزرگتر چیست؟ ما میراث دار فرهنگی هستیم که یک خانواده چهار فرزند خود را برای جنگ می فرستاد.

جلیلی گفت: شهید رئیسی حرکت هایی کرد، در حالی که عده ای به فشار حداکثری روی آورده بودند و دشمن بعد از ۶ ماه اعلام کردند فشار حداکثری شکست فاحش بود.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود:دشمن فقط فشار نیاورد، بیش از ۲۴۰ شبکه ماهواره ای برنامه سازی کردند و می خواستند مردم را منصرف کنند، ولی مردم ما دچار تردید نشدند.

وی خاطرنشان کرد: از روستای قنات ملک کرمان پدر و مادری بدون هیچ ادعایی ولی با ریشه های عمیق حسینی و عاشورایی فردی به نام حاج قاسم سلیمانی را تحویل این کشور می دهند، فردی که در دنیا نقشی را ایفا می کند که ابرقدرت دنیا می گوید «قاسم سلیمانی کابوس من است»؛ این یک جهان فرصت است.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: می گفتند شما نباید هسته ای شوید، نباید موشکی شوید، اما افرادی مثل رضایی نژاد، احمدی روشن، شهریاری که عاشورایی بودند این کار را انجام دادند و فهمیدند اگر ما ادعایی داریم، ادامه آن استقامت است.

وی گفت: نباید دچار تردید و تزلزل شد، این حرکت با انتخابات تمام نمی شود، این حرکت ادامه دارد و همه باید کمک کنیم؛ چه دولت رقیب ما باشد و چه رفیق ما باشد وظیفه داریم کمک کنیم روند پیشرفت کشور گم نشود.

کد خبر 1773013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha