عدم سازش با استکبار جهانی نتیجه عزاداری واقعی بر امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام مختاری با تاکید بر این‌که زندگی مادی برای دین و بندگی است، گفت: نتیجه عزاداری واقعی بر امام‌ حسین علیه السلام، مبارزه با ظلم و جور و عدم سازش با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند صبح امروز سه شنبه (۲۶ تیر) در جمع بانوان عزادار مکتب نرجس بیرجند اظهار کرد: پیامبر در مدت ۲۳ سال جزیره العرب را تسخیر کرد و بعد از آن اسلام به دیگر نقاط جهان رسید.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا یک حادثه بسیار بزرگ بود که علاوه بر شهادت خاندان رسول گرامی اسلام(ص)، زنان و کودکان آنها اسیر نیز شدند، ادامه داد: علی رغم این واقعه بزرگ، بعد از چند قرن متاسفانه انحطاط جامعه اسلامی شروع شد.

وی با طرح این سوال که چرا آموزه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) به خوبی تبیین نشد و دین مردم آفت زده شد، افزود: با کنار زدن خاندان رسول خدا (ص) بعد از وفات ایشان، جامعه اسلامی دچار سطحی نگری شد.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: مردم نباید به پوسته دین اکتفا کنند و در فهم دین، ولایت و عزاداری ها به مسائل سطحی بسنده نکنند.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه اسلام در برابر کفار پیروز شد اما بعد از وفات رسول گرامی اسلام(ص)، نگاه سطحی به دین باعث شد دین از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر(ص) خارج شود، اضافه کرد: برخی افراد تا وقتی که دین، زندگی مادی آن‌ها را تامین کند در مسیر آن حرکت می‌کنند در غیر این صورت، احساس بی‌نیازی می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که زندگی مادی برای دین و بندگی است، گفت: نتیجه عزاداری واقعی بر امام حسین علیه السلام، مبارزه با ظلم و جور و عدم سازش با استکبار جهانی است.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در سپاه یزید بودند فهم عنیق از دین و بصیرت سیاسی نداشت، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رستگاری، داشتن بصیرت و فهم سیاسی در برنگاه و لحظات حساس است.

کد خبر 1773034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha