مازندران علوی غرق در ماتم حسینی

استان‌مازندران امروز در روز عاشورا غرق در عزا و ماتم است و مساجد و حسینیه ها با برگزاری مراسم های مذهبی، دسته روی و سینه زنی و برپایی موکب های عزای حسینی میزبان عاشقان سالار شهیدان و یاران باوفایش است.

خبرگزاری شبستان _استان‌مازندران_مریم‌نظری/  چه زیباست این شعر
" آن حسینی که شرف یافته دین از شرفش
سر و جان داد زکف، تا نرود دین ز کفش
هدف تیر بلا ساخت علی اصغر خویش
تا که سرمشق بگیرد بشر از این هدفش" 
و چه جانسوز است عاشورای حسینی و غم بزرگ شهادت خاندان نبی اکرم و یاران باوفایش.
فلسفه وجودی قیام بزرگ امام حسین(ع) که‌همان امر به معروف و نهی از منکر و احیای مکتب رسول الله است، جامعه بشری را هدایت کرده و حقیقت آزادی خواهی را گسترش داده و همه آزادی خواهان‌جهان در این راستا تلاش دارند تا عزلی حسینی را با عظمت برگزار کنند.

مازندران علوی غرق در ماتم حسینی
مازندران امروز در عاشورای حسینی همچون سراسر کشور و بسیاری از نقاط جهان، غرق در عزای اشرف اولاد آدم است.
استان‌مازندران امروز در روز عاشورا غرق در عزا و ماتم است و مساجد و حسینیه ها با برگزاری مراسم های مذهبی  دسته روی و سینه زنی و برپایی موکب های عزای حسینی میزبان عاشقان سالار شهیدان و یاران باوفایش است.
افراد مختلف زن و مرد از رده های سنی متفاوت با تفاوت سلیقه، علاقه و نگرش بر موضوع قیام امام حسین(ع) و شهادت آن حضرت  ورود کرده و همبستگی خود را به جوانانشان دادند و بر عزای حسین شهیدشان اشک ماتم ریختند.
براساس اعلام مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امسال بیش از ۳۷۰۰ مبلغ در دهه اول ماه محرم به مساجد شهری و روستایی مازندران اعزام شدند.
حجت الاسلام شریف تبار، گفتمان سازی محور مقاومت را از برنامه‌های محتوایی هیئت‌های عزاداری مبلغان و مداحان اهل بیت در ماه محرم اعلام کرد و افزود: استقامت در راه حق، ارزش‌ها، اعتقادات و باورها در قالب گفتمان دینی با کمک مبلغان، هیئت‌های عزاداری و مداحان در ماه محرم و صفر در بین مردم تبیین می شود.

مازندران علوی غرق در ماتم حسینی
امروز، در دهمین روز از ماه محرم الحرام، مصادف با روز عاشورای حسینی، استان مازندران شاهد حضور پرشور عزاداران و دلدادگان سالار شهیدان، امام حسین (ع) است خیابان‌های این شهر مملو از جمعیت و هیات های عزاداری و دسته های زنجیر و سینه زنی برای امام حسین و یاران وفادارش شده است.
صدای نوحه‌خوانی و عزاداری در تمام شهر طنین‌انداز است و مردان و زنان با لباس های سیاه و غمی که در عزای حسینی در دل دارند، در عزای حسین شان غرق در ماتم هستند.
دسته‌های عزاداری با شیوه‌های مختلف به سوگواری می‌پردازند و در بین دسته روی ها و سینه زنی های سنای در مازندران، گروهی از جوانان با زنجیرزنی و نوحه خوانی، گروهی با حمل علم‌های بزرگ و کتل‌های مزین به نام امام حسین (ع) و دیگر شهدای کربلا و گروهی با تعزیه خوانی با بازسازی صحنه‌هایی از واقعه عاشورا، تصویری زنده از آن روز تاریخی ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت (ع) نشان می دهند.

مازندران علوی غرق در ماتم حسینی
صدای طبل و سنج و نوای "یا حسین" فضای شهر را پر کرده است و در گوشه و کنار خیابان‌ها، مردم به روش های مختلف عزاداری کرده و  همچنین عده‌ای با پخش شربت و غذای نذری از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

مازندران علوی غرق در ماتم حسینی
همه این عزاداری ها و راهپیمایی عظیم و پرشور در مازندران علوی تبار، بیانگر عمق ارادت مردم این دیار به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع)  است که به نمایش گذاشته‌می شود و نشان می‌دهد که پیام عاشورا همچنان در دل‌ها و جان‌ها زنده است و نسل به نسل منتقل می‌شود.

کد خبر 1773056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha