عدالت؛ مهمترین مصداق توسعه/دستگاه قضا خط مقدم مبارزه با فساد باشد

آیت الله محمدی لائینی با تاکید براینکه مصلحت اندیشی و ملاحضه کاری در ملت امام حسین(ع) جای ندارد بلکه باید مصلحت ها به نفع جامعه اندیشده شود، گفت: مهمترین مصداق توسعه عدالت است. اگر می خواهیم جامعه توسعه یافته باشیم باید عدالت را پیاده نماییم و مظاهر و تبعیض و بی عدالتی در جامعه نباشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم عزاداری محرم حسینی به میزبانی دادگستری شهرستان بهشهر با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدم حضرت محمد مصطفی(ص) رسول خاتم قیام کردند، اظهار کرد: بزرگترین مصلح جهان، امام حسین(ع) هستند.

عدالت؛ مهمترین مصداق توسعه/دستگاه قضا خط مقدم مبارزه با فساد باشد

وی با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) برای زدودن فساد و جایگزین نمودن صلاح به جای فساد احساس تکلیف نمودند و قیام کردند، افزود: بی عدالتی، ظلم و تبعیض از جمله فسادهای بزرگ عصر حضرت سیدالشهدا(ع) بوده که ایشان قیام کردند تا با این بی عدالتی های یزید و تشکیلات بنی امیه مبارزه نمایند.  

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه متاسفانه برخی از انسانهای فاسد نظیر تشکیلات بنی امیه که به ظاهر مسلمان بوده اند زودتر به پست و مقام می رسند چه حکمتی دارد باید مطابق متون دینی بگوییم که امتحان و ابتلا است، گفت: همانطور که روزی حضرت محمد مصطفی(ص) نوید روی کار آمدن بنی امیه را داده بودند.

وی با بیان اینکه فساد و مفسد یک خطر هستند اما اگر جامعه ای بگونه ای باشد که فساد پرور باشد بسیار خطرناک تر است، ادامه داد: انسان های مفسد انسان های خوب را شناسایی می کنند و آنها را محدود و منزوی می کنند تا به قدرت نرسند.

عدالت؛ مهمترین مصداق توسعه/دستگاه قضا خط مقدم مبارزه با فساد باشد

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دستگاه های فساد در بیرون از خارج از کشور ریشه دارند، خاطرنشان شد: به فرموده رهبری باید با فساد مبارزه شود تا فساد سیستماتیک نشود.

وی با بیان اینکه اگر فساد درجامعه رشد کند سیستم ضد دین و عدالت می شود، گفت: بهترین عزاداری امام حسین(ع) مبارزه با فساد و ظلم است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به اهمیت فساد ستیزی در دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: عزاداری امام حسین(ع) فقط ذکر مصیبت و قرائت زیارت عاشورا نیست بلکه اگر دستگاه قضا با فساد، تبعیض و بی عدالتی و ... مبارزه کند عزادار واقعی حسین(ع) است.

وی به واگذاری ناعادلانه نساجی بهشهر اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا باید به عنوان مدعی العموم برای بازستادندن حق مردم ورود کنند.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید براینکه مصلحت اندیشی و ملاحضه کاری در ملت امام حسین(ع) جای ندارد بلکه باید مصلحت ها به نفع جامعه اندیشده شود، بیان کرد: خدا قرآن و میزان فرستاد چرا که عدالت بسیار مهم است.

وی با اشاره به جایگاه عفو و بخشش در دین اسلام، گفت: عفو در جامعه نباید کمرنگ شود. عفو زینت انسان است.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید براینکه عدل از عفو نیز مهمتر است، افزود: مهمترین مصداق توسعه عدالت است. اگر می خواهیم جامعه توسعه یافته باشیم باید عدالت را پیاده نماییم و مظاهر و تبعیض و بی عدالتی در جامعه نباشد.

وی  

کد خبر 1773191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha