اهداء خون بیش از ۱۰۰۰ گیلانی در تاسوعا و عاشورای حسینی

پاکدل با بیان اینکه عزاداران گیلانی درعاشورا و تاسوعای امسال هزار و ۱۱۹ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا کردند، گفت: اهدای خون نیز ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، دکتربابک پاکدل با اشاره به اینکه هزار و ۲۶۹ نفر عاشورا و تاسوعای امسال برای سهیم شدن در نذر خون به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند گفت: از این تعداد مراجعه هزار و ۱۱۹ نفر شرایط اهدای خون داشتند.

مدیر کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده ۴۴ نفر زن و هزار و ۷۵ نفر آقا بودند گفت: ۶۱۵ نفر مستمر، ۳۵۸ نفر با سابقه، ۱۴۶ نفر هم برای اولین بار خون اهد کردند.

وی با اشاره به اینکه مراجعه برای اهدای خون نذری نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد افزایش داشته است، افزود: اهدای خون نیز ۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

پاکدل افزود: ۸ پایگاه ثابت اهدای خون در لاهیجان، لنگرود، رودسر، تالش، آستارا، فومن، انزلی و رشت و ۲ اتوبوس سیار اهدای خون در لشت نشا و سیاهکل هم در روزهای تاسوعا وعاشورا فعال بودند.

وی با قدردانی از اهداکنندگان خون در تمام فصول سال گفت: مراکز درمانی گیلان به تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی و A مثبت نیاز دارند.

مدیر کل انتقال خون گیلان وقوع تصادفات جاده‌ای و جراحی در مراکز درمانی را عامل مهم افزایش بالای مصرف خون درگیلان اشاره و تصریح کرد: خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران در بیمارستان‌ها و یا تهیه فرآورده‌های خونی مانند پلاسما و پلاکت در مراکز آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

وی از افراد واجد شرایط و اهدا کنندگان مستمر خواست برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

کد خبر 1773198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha