تاکید بر تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه/محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست ها

رئیس جمهور منتخب امروز چهارشنبه ۲۷ تیر در راستای تعامل با کشورهای منطقه، گفتگوی تلفنی با شخصیت هایی چون بن سلمان، امیر قطر، نخست وزیر مالزی و رئیس جمهور ازبکستان داشت و در این گفتگوی تلفنی طرفین بر تقویت روابط کشورهای متبوع خود تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب امروز چهارشنبه ۲۷ تیر روز پرکاری در عرصه سیاست خارجی داشت و در راستای تعامل با کشورهای منطقه، گفتگوی تلفنی با شخصیت هایی چون بن سلمان، امیر قطر و رئیس جمهور ازبکستان داشت و در این گفتگوی تلفنی طرفین بر تقویت روابط کشورهای متبوع خود تاکید داشتند.

تاکید بر تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه/محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست ها

تماس تلفنی بن‌سلمان با پزشکیان/ تقویت روابط تهران - ریاض

«محمد بن‌سلمان»  ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم را تبریک گفت و دو طرف بر توسعه همکاری‌های تهران - ریاض تأکید کرد.

در جریان این گفت‌وگو ولیعهد عربستان از تقویت روابط تهران - ریاض در بخش‌های مختلف ابراز خرسندی و بر لزوم تقویت هرچه‌بیشتر این روابط تأکید کرد.

رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز در پاسخ به این تماس تلفنی مراتب تشکر و قدردانی خود را از ولیعهد عربستان ابراز داشت.
دو طرف همچنین پیشرفت در روابط دوجانبه میان ایران و عربستان در سطوح مختلف را مورد تأکید قرار دادند.

یادآور می شود، ولیعهد عربستان سعودی پیشتر نیز در پیامی به پزشکیان، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و در این پیام برای رئیس جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت و برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر کرده بود.

تاکید بر تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه/محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست ها

مسیر ارتقای سطح روابط ایران با قطر را با جدیت دنبال خواهم کرد

 شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر نیز روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ در تماسی تلفنی با دکتر مسعود پرشکیان گفت وگو کرد.

رئیس جمهور منتخب مردم در تماس تلفنی با امیر قطر گفت: مسیر ارتقای سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با قطر را با جدیت دنبال خواهم کرد.

مسعود پزشکیان ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی امیر قطر، بر عزم دولت خود برای توسعه روابط با این کشور تاکید کرد و افزود: همکاری‌های بین ایران و قطر منافع متقابل فراوانی برای دو طرف دارد و با جدیت مسیر ارتقای سطح این روابط را دنبال خواهم کرد.  
وی با اشاره به دیدگاه‌های مشترک و مواضع نزدیک دو کشور افزود: هر دو معتقدیم که مذاکره و مسئولیت‌پذیری تنها روش موفق برای گسترش همکاری‌ها در راستای تقویت ثبات و پیشرفت منطقه‌ای است.  
رئیس جمهور منتخب از مواضع خردمندانه و اصولی دولت قطر در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین قدردانی نمود.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی، ضمن تبریک به دکتر پزشکیان و آرزوی موفقیت برای وی، تصریح کرد: روابط ایران و قطر تاریخی، مستحکم و همواره رو به جلو بوده و امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم مسیر رو به پیشرفت همکاری‌های فیمابین را تداوم و تسریع بخشیم.  
شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی»  با استقبال از دیدگاه‌های رئیس جمهور منتخب افزود: دیدگاه‌های منتشره جنابعالی حامل پیام محبت و صلح برای تمام کشورهای منطقه است و امیدوارم با تعمیق همکاری‌ها با یکدیگر گام‌های موثری در مسیر حل مسائل منطقه و جهان به خصوص کمک به مردم مظلوم فلسطین برداریم.  

تاکید بر تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه/محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست ها

تاکید پزشکیان بر همکاری با ازبکستان برای اجرای توافقات صورت گرفته در دولت شهید رئیسی

رئیس جمهوری منتخب مردم در تماس تلفنی رئیس جمهور ازبکستان گفت: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی توافقات متعددی بین ایران و ازبکستان به امضا رسیده که مطمئنا در دولت جدید نهایت همکاری برای اجرای کامل این توافقات صورت خواهد گرفت.

پزشکیان در این گفت وگوی تلفنی ضمن قدردانی از تماس و پیام‌های تبریک مقامات عالی ازبکستان، با اشاره به اولویت توسعه روابط با کشورهای منطقه آسیای مرکزی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، توسعه مناسبات دوستانه با ازبکستان را حائز اهمیت خواند و گفت‌: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی توافقات متعددی میان ایران و ازبکستان به امضا رسیده که مطمئنا در دولت جدید نهایت همکاری برای اجرای کامل این توافقات صورت خواهد گرفت.  

وی تاکید کرد: مصمم به توسعه بیش از پیش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی دو کشور هستیم و همچنین برای تسهیل تعاملات تجاری ازبکستان با دیگر کشورها از طریق کریدور شمال-جنوب آمادگی کامل داریم.

رئیس جمهور ازبکستان نیز در این تماس تلفنی، پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران، ابراز امیدواری کرد دو کشور در دوره جدید نیز شاهد تداوم و تقویت همکاری‌های دوجانبه باشند.

شوکت میرضیایف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در سال‌های اخیر گام‌های مهمی در جهت ارتقای سطح روابط دوجانبه برداشته و اهداف بزرگ و مهمی را در این زمینه معین کرده‌اند که امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی این اهداف را محقق کنیم.

وی با اشاره به علاقه مندی ازبکستان برای توسعه همکاری‌ها با ایران به ویژه در بخش تجاری و اقتصادی، بر آمادگی کشورش برای برگزاری کمیسیون مشترک با ایران با هدف تسهیل فعالیت‌های بخش خصوصی در دو کشور تاکید کرد.

تاکید بر تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه/محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست ها

تاکید رئیس جمهور منتخب بر تداوم و افزایش همکاری‌ همه‌جانبه بین ایران و مالزی

 رئیس جمهور منتخب مردم، روابط ایران و مالزی را صمیمی، دوستانه و اثرگذار توصیف کرد و گفت‌: بر تداوم، تقویت و افزایش همکاری‌های بین دو کشور در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید داریم و تلاش خواهیم کرد هرگونه موانع احتمالی در توسعه روابط را از میان برداریم.

پزشکیان در این گفت وگوی تلفنی پس از ابراز تشکر و قدردانی از پیام‌های تبریک پادشاه و نخست وزیر مالزی، روابط دو کشور را صمیمی، دوستانه و اثرگذار توصیف کرد و گفت‌: بر تداوم، تقویت و افزایش همکاری‌های میان دو کشور در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید داریم و تلاش خواهیم کرد هرگونه موانع احتمالی در توسعه روابط را از میان برداریم.

رئیس جمهوری منتخب مردم تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران همکاری همه جانبه با مالزی در قالب اتحادیه‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر آسه‌آن، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی است و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌های بسیار خوب گام‌های بلند و موثری در جهت پیشرفت و انتفاع دو کشور برداریم.

محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست ها

پزشکیان، مواضع محکم دولت مالزی در محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست ها بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و نسل‌کشی در این منطقه را شایسته قدردانی دانست و افزود: قطعا همکاری جمهوری اسلامی ایران و مالزی در مجامع بین‌المللی در راستای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین موثر خواهد بود.

نخست وزیر مالزی نیز در این تماس تلفنی با تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، به سابقه دیرینه روابط دوستانه و برادرانه ایران و مالزی و همچنین توسعه روابط میان دو کشور در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: مالزی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است و امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تقویت روابط بیش از گذشته باشیم.

انور ابراهیم با اشاره به برخورداری دو کشور از ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع، تجارت، آموزش و گردشگری برای گسترش همکاری، بر علاقمندی کشورش برای بهره‌گیری و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کرد و گفت‌: قطعا این ما مسئولان عالی دو کشور هستیم که در خصوص پیشرفت و توسعه روابط کشورهای خود تصمیم خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد هیچ کشور خارجی در روابط دو کشور مداخله کند.

وی همچنین از طرف دولت و ملت مالزی از مواضع دکتر پزشکیان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و محکومیت جنایتگری رژیم غاصب صهیونیستی تجلیل و قدردانی کرد.

کد خبر 1773250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha