۸۰ کانون فرهنگی هنری هرمزگان مجری طرح «مسجد، کانون نشاط»

خواجه‌یی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۶۳ کانون فرهنگی هنری در استان هرمزگان گفت: حدود ۸۰ کانون در این استان مجری طرح «مسجد، کانون نشاط» برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان هستند.

اسلام خواجه‌یی- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: «مسجد، کانون نشاط» طرحی تابستانه برای اوقات فراغت بچه‌های مسجدی است که موجب آرامش خاطر خانواده‌ها می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری هرمزگان با اشاره به وسعت این استان، گفت: برای اینکه کانون‌های بیشتری طرح «مسجد، کانون نشاط» را اجرا کنند، شهر به شهر جلسات اوقات فراغت را در مساجد برگزار می‌کنیم.

خواجه‌یی از برگزاری افتتاحیه و اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان خبر داد و گفت: نحوه بارگذاری اولیه کلاس‌های اوقات فراغت در سامانه در محل کانون‌های مساجد آموزش و ثبت می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم نامه‌هایی با جهاد دانشگاهی، میراث فرهنگی و ورزش و جوانان استان در خصوص اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: اساتید جهاد دانشگاهی در محل مساجد آموزش‌هایی را ارائه و افراد مدرک جهاد دانشگاهی دریافت می‌کنند؛ برخی مساجد فضای آموزشی ندارند لذا در این خصوص از ظرفیت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی استفاده می‌کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری هرمزگان با اشاره به استقرار ۷۵ درصد کانون‌های مساجد در روستاهای استان، عنوان کرد: با اداره کل میراث فرهنگی تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا در هر روستا با همکاری حدود ۱۰۰ نفر یک تعاونی در رشته‌های خاص صنایع دستی تشکیل شود و سازمان صنایع دستی هم تسهیلات اشتغال خرد خانگی به آن‌ها اختصاص ‌دهد.

خواجه‌یی گفت: سازمان میراث فرهنگی هرمزگان سال گذشته برای بحث بوم گردی در روستاها ۴ میلیارد تومان هزینه کرد لذا کانون‌های مساجد روستایی با معرفی بوم گردی های به روستاها هم کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای را ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با کانون ها منعقد کرده است که اگر تعهدات آن توسط کانون های مساجد انجام شود، سفر به مشهد مقدس، استفاده از اماکن رفاهی و تفریحی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری هرمزگان گفت: استان هرمزگان یک هزار و ۶۳ کانون فرهنگی و هنری دارد که حدود ۸۰ کانون مسجدی استان مجری طرح «مسجد، کانون نشاط» هستند. خواجه‌یی در پایان گفت: طرح «مسجد، کانون نشاط» طرح بسیار عالی برای به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است که با همدلی همه نهادها و ارگان‌ها برای بازگشت مسجد به جایگاه واقعی خود ضروری است.

کد خبر 1773304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha