امام سجاد(ع) با تربیت معنوی مردم موجب حفظ روح حسینی در جامعه شد

حجت‌الاسلام لاکانی با تاکید بر اینکه امام سجاد(ع) با تحول درونی و تربیت معنوی مردم موجب حفظ روح حسینی و آرمان‌های عاشورا در جامعه شد گفت: امام سجاد(ع) با تکمیل گزارش‌های موجود و ثبت اطلاعات مفصل‌تر درباره واقعه کربلا، از فراموشی این واقعه جلوگیری کرد و موجبات بازخوانی و انتقال آن به نسل‌های بعدی را فراهم آورد.

حجت‌الاسلام محمد لاکانی_ مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: آن حضرت با روش های مختلفی نهضت کربلا را حفظ و زنده نگه داشت.

وی با اشاره به برخی از این روش ها گفت: امام سجاد با وعظ و نصیحت، دعا و مناجات و همچنین تدوین مجموعه های دعایی مانند صحیفه سجادیه، بر «تحول درون مردم و تقویت ابعاد معنوی و اخلاقی» آنان تأکید داشت.

وی با تاکید بر اینکه این امر موجب حفظ روح حسینی و آرمان های عاشورا در جامعه شد به مستند سازی و ثبت وقایع عاشورا اشاره و افزود: امام سجاد(ع) با تکمیل گزارش های موجود و ثبت اطلاعات مفصل تر درباره واقعه کربلا، از فراموشی این واقعه جلوگیری کرد و موجبات بازخوانی و انتقال آن به نسل های بعدی را فراهم آورد.

حجت الاسلام لاکانی همچنین با اشاره به تکریم و نگهداری از خاندان اهل بیت(ع) بیان کرد: امام با حفظ و پاسداری از اعضای خاندان پیامبر(ص) که جان خود را در کربلا فدا کرده بودند، مسیر مبارزه با ظلم و جور را ادامه داد.

وی در ادامه، ایجاد فضای آزاد برای تبلیغ و گسترش اندیشه های عاشورا را یکی دیگر از روش های حفظ نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: امام سجاد(ع) با استفاده از فرصت های موجود و فشارهای کمتر حکومت امویان توانست به تبیین و ترویج اندیشه های عاشورایی و آموزه های حسینی (ع) بپردازد.

حجت الاسلام لاکانی خاطر نشان کرد: در مجموع، امام سجاد(ع) با بهره گیری از ظرفیت های موجود، نهضت کربلا را در سطوح مختلف فکری، فرهنگی و اجتماعی احیا و تداوم بخشید.

کد خبر 1773318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha