اعتراف رسانه‌های اسرائیلی به شکست بزرگ تل‌آویو

به دنبال حمله پهپادی نیروهای ارتش یمن به تل آویو، رسانه‌های اسرائیلی درباره این عملیات، از عملکرد نهادهای امنیتی و نظامی انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، رسانه های اسرائیلی امروز جمعه در پی عملیات نیروهای مسلح یمن در تل آویو با انتقاد از عملکرد نهادهای امنیتی و نظامی و حمله به دولت و بنیامین نتانیاهو ابراز نگرانی و خشم کردند.

رسانه های اسرائیلی درباره از دست دادن قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر یمن تاکید کردند که «آنچه در تل آویو رخ داد چیزی کمتر از ضعف نیست».

رسانه‌های اسرائیلی بر شکست عملیاتی جدی ارتش تاکید کرده و گفتند: هیچ هشدار یا نظارتی از سوی هیچ یک از رادارهای آن در زمین، هوا یا دریا داده نشده است.

هیچ رادار «ارتشی» در نظارت بر این عملیات فعال نشده است و این درحالی است که هدف گیری تنها ده‌ها متر دورتر از کنسولگری آمریکا در تل آویو صورت گرفته است. همچنین گفته شده است که سیستم ما تحت نابینایی کامل بوده و عمل نکرده است.

رسانه های اسرائیلی نیز در این زمینه گفتند: انفجار پهپاد یک شکست بزرگ است. نیروی هوایی با تمام سیستم های دفاعی خود تا زمانی که منفجر نشود ،نمی تواند بیدار شود.

علاوه بر این، رسانه های اسرائیلی تاکید کردند: «هیچکس در ارتش از ساعت ۵:۳۰ صبح توضیحی ارائه نکرده است» و تاکید کردند که هیچ پاسخ روشنی برای شهرک نشینان وجود ندارد. دولت در سکوت کامل است و تل آویو در حالت آماده باش کامل است.»

در همین زمینه، رسانه‌های اسرائیلی عملکرد مقامات اشغالگر در مقابله با این عملیات را به سخره گرفتند و گفتند: یکی وزیر دفاع، یوآو گالانت را از خواب بیدار کند، در حالی که همه اسرائیل از خواب بیدار شده اند.

فقط باید تاکید کنیم که شلومی بایندر، رئیس اطلاعات نظامی «آمان» (که در ماه می پس از استعفای سلف خود آهارون هالیوا به دلیل شکست اطلاعاتی در اکتبر به سمت خود منصوب شد) بیدار بوده است.

رسانه های اسرائیلی ابراز تاسف کردند که این پهپاد به خانه یکی از آنها (مقامات اسرائیلی) نیفتاد.

در همین حال منابعی در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کردند: «انتظار می رود نتانیاهو در روزهای آینده و در پی هدف قرار دادن تل آویو، سفر خود به آمریکا را لغو کند».

با توجه به حادثه هواپیمای بدون سرنشین، ران هولدای، رئیس مقامات محلی تل آویو، اعلام کرد که «تل آویو-یافا به حالت آماده باش در آمد.»

این اظهارات پس از آن بیان شد که یک پهپاد از سمت دریا وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شد و در ساختمانی در نبش خیابان بن یهودا و خیابان شالوم علیخم در تل آویو، نزدیک ساختمانی وابسته به سفارت آمریکا منفجر شد.

بر اساس آنچه رسانه های اسرائیلی گزارش دادند و آمبولانس اسرائیل در سحرگاهان فاش کرد، این حادثه یک کشته و حداقل ۱۲ زخمی برجای گذاشت. گزارش ها حاکی از آن است که دفاتر مربوط به کنسولگری آمریکا در نتیجه انفجار پهپاد آسیب دیده است.

کد خبر 1773343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha