رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل گفت: رفتارهای رقابتی دوران انتخابات باید به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود به دولت منتخب برای آبادانی مادّی و معنوی کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات با اشاره به پایان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: ماهیّت انتخابات نوعی رقابت است. تا رقابت نباشد، خطوط تمایز روشن نمی‌شود و انتخاب کار سختی است؛ امّا در هر کشوری که به اصول اوّلیّه‌ی سیاست و منافع ملّی پایبند است، رقابت سیاسی و انتخاباتی هم از منظر چارچوب، محتوا و شدّت رقابت، و هم از منظر زمانی بی‌حدّومرز نیست.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل افزود: پذیرش نتیجه از سوی رقبائی که پیروز نشده‌اند، یکی از مصادیق رعایت چارچوب و قواعد اصولی و منطقی رقابت سیاسی است. هرگاه رقابت از چارچوب خارج شده و دامنه‌ی آن به پس از انتخابات نیز کشیده شده، آن کشور و ملّت هزینه داده و ضربه خورده است که گاهی این ضربه و هزینه گزاف و غیر قابل جبران است.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: برگزاری دو مرحله‌ای انتخابات زودهنگام و غیرمنتظره به فاصله‌ی یک هفته و در یک شرایط خاص با حضور ۵۵ میلیون نفر از دستاوردهای مهم این انتخابات بود.

وی افزود: انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر  با دو گرایش متفاوت  از جمله‌ی ابعادی هستند که کمتر درباره‌ی آن سخن گفته شده و می‌شود، امّا بسیار ارزشمند و در خور تأمّل و تحسین است.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل ادامه داد: صرفاً برگزاری انتخابات امن و سالم و انتقال آرام قدرت و گردن‌نهادن به انتخاب مردم دستاورد کاملی نیست، در یک نظام اسلامی، کسب قدرت هدف نیست و از همین رو، جریانات سیاسی نیز باید نگاهی متفاوت به رقابت سیاسی داشته باشند. 

حجت الاسلام قاسمی افزود: رقابت با چنین رویکردی درعین‌حال که می‌تواند شفّاف‌کننده‌ی خطوط تمایز باشد، عامل همدلی، وفاق و نشاط جامعه می شود.

وی افزود: یکی از راه‌های اصلی تبدیل انتخابات به عامل اتّحاد، عمل به توصیه‌ی مهمّ رهبر انقلاب در پیامی است که به مناسبت انتخابات اخیر صادر و همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزّت روزافزون کشور دعوت کردند.

امام جمعه ابوزیدآباد و بخش کویرات آران و بیدگل بیان داشت: رفتارهای رقابتی دوران انتخابات باید به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حدّ توان خود به دولت منتخب برای آبادانی مادّی و معنوی کشور کمک کند.

حجت الاسلام قاسمی افزود:  اگر مردم ببینند یا حس کنند که افراد و چهره‌های سیاسی، هرروزه و به دلایل مختلف با هم مشغول جدل و دعوا هستند، به‌درستی حس خواهند کرد که این دعواها نه برای درد مردم که برای کسب منافع شخصی و جریانی است. چنین وضعیّتی، بدون شک، تأثیری عمیق بر میزان امید در مردم دارد و آن را کم‌رنگ می‌کند.

وی در پایان با تقدیر از هیئات مذهبی و ائمه جماعات و مداحان اهل بیت و نیروهای خدوم نظامی و انتظامی و بسیج و اهالی با فرهنگ و دین مدار و ولایتمدار در بخش کویرات در برگزاری باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا گفت: بدون شک تلاش‌های ارزشمند مسئولان هیئات مذهبی سخنران و مبلغین و مداحان اهل بیت در راستای بیان صحیح و خالی از تحریف حادثه عاشورا موجب مجد و عظمت هرچه بیشتر این فرهنگ انسان ساز شده و ان شاءالله این عزاداری‌ها در پیشگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مقبول و ماجور خواهید بود

کد خبر 1773383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha