هر شب جمعه مثل اربعین

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی احیاء مواکب حسینی علیه السلام گفت: در پویش "هر شب جمعه مثل اربعین" پیروان مکتب امام حسین(ع) هر شب جمعه با یک اقدام فرهنگی‌یا برپایی یک موکب و ایستگاه برای پذیرایی از شهروندان قدمی برای ترویج معارف اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) برمی‌دارند.

سید احمد مُطَلِبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: ایام سوگواری محرم و صفر نباید محدود به بازه زمانی خاصی باشد و باید حال و هوای این ایام را به دیگر اوقات سال نیز تسری دهیم. دشمن شاید توجهی به مساجد و هیئت‌های ما نداشته باشد اما فتنه‌هایش را در خیابان به اجرا در می‌آورد.

هر شب جمعه مثل اربعین

دبیر پویش هر شب جمعه مثل اربعین با بیان اینکه برپایی موکب روشی است برای مقابله در برابر دشمن تصریح کرد: ثروت شیعه امام حسین(ع) است، ایشان شخصیتی آزاده و محبوب جهانیان فارغ از هر دین و مسلکی هستند و ما موظفیم تا سیره این امام همام را نیز به جهان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: پیروان مکتب امام حسین(ع) در پویش "هر شب جمعه مثل اربعین" هر شب جمعه موکب و ایستگاهی برای پذیرایی از شهروندان برپا می‌کنند. اعضای این پویش هدفشان خدمتگزاری به زائرین و مجاورین است تا در آخر هر هفته به نیت امام حسین(ع) کار فرهنگی انجام شود.

هر شب جمعه مثل اربعین

مُطَلِبی بیان کرد: دو رکن اساسی این پویش محبت امام حسین(ع) و مواکب است و ما از حداکثر ظرفیت به جهت اشاعه فرهنگ رضوی استفاده خواهیم کرد.  

مسئول کانون فرهنگی تبلیغی احیاء مواکب حسینی علیه السلام تصریح کرد: در مساجد، هیئات، پایگاه‌های بسیج، حسینیه‌ها، مدارس و... می‌توان با بهره مندی از حداقل امکانات و خلاقیت‌هایی که وجود دارد گام‌های موثری برای رفع مشکلات حوزه‌های معرفتی و اجتماعی برداشت.

دبیر پویش هر شب جمعه مثل اربعین در پایان تاکید کرد: اعضای این پویش در سه دهه باقی مانده از ماه محرم به تفکیک هر دهه در ۸۰ موکب در حال خدمت رسانی هستند.

هر شب جمعه مثل اربعین

مطلبی بیان کرد: وقتی یک پویش راه می‌افتد چون کار مردنی هست خیلی امار دقیقی نمی توان از گسترش آن داشت اما بر اساس آنچه دوستان خودشان به ما اعلام کردند تا کنون بیش از ۴۰۰ موکب در استان خراسان رضوی و ۸۰۰ موکب در کل کشور به این پویش پیوسته و فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: از تمامی هیئت‌ها، تشکل‌ها، مساجد پایگاه‌های بسیج، حلقه‌های صالحین، مراکز فرهنگی، مدارس، کسبه در اصناف مختلف و تمامی مجموعه‌های فرهنگی مردمی و دولتی در این امر مهم دعوت به عمل می‌آید تا با توان ویژه و مضاعف به صورت مستمر با گفتمان سازی نسبت به اجرا و عملیاتی شدن این پویش گامی بزرگ بردارند.

پایان پیام/

کد خبر 1773389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha