«فتحان» به دنبال اجرایی شدن قوانین بر زمین مانده مسئله جوانی جمعیت است

پازوکی با تاکید براینکه طرح فتحان با هدف تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری از طریق افزایش مشارکت مردمی محقق می‌شود، گفت: در افق این طرح باید ۲۱هزار ازدواج و ۳۵هزار موالید در استان مازندران ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، فرشته پازوکی- مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری مازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بااشاره به طرح فتحان(فرزند تحول آفرین ایران)، اظهار کرد: رهبری فرمودند هرکسی قدمی برای فرزندآوری بردارد در دعاهای شب من سهیم خواهد شد.
وی افزود: رهبری همچنین خواستار ترویج ازدواج آسان شدند.
پازوکی با بیان اینکه کنترل جمعیت با هدف تحکیم قدرت استکبار در سطح بین الملل درحال اجراست، گفت: غربی ها با اجرای این سیاست در کشورهای مسلمان و غنی با هدف کشتار و قتل عام عمومی و تسلط برثروت به دنبال سلطه هستند.
وی با بیان اینکه دشمن سالهاست در بین ملت ایران اسلامی به دنبال کنترل جمعیت است، افزود: رفع این توطئه دشمن نیازمند هم افزایی دستگاه های فرهنگی است.
پازوکی با بیان اینکه فتحان تلاش دارد تمام ظرفیت های اداری و مردمی را برای تقویت فرزندآوری و ترویج ازدواج بکار ببندد، خاطرنشان شد: باید در افق این طرح ۲۱هزار ازدواج و ۳۵هزار موالید در استان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نخبگان هر استانی برای تدوین سند راهبردی جمعیت و خانواده گردهم آمده و ساختار جمعیتی کشور تدوین شد، گفت: سهم هر شهرستان برای تحقق میزان ازدواج و فرزندآوری مشخص و به فرمانداران ابلاغ شد.  
پازوکی با بیان اینکه بیش از ۱۴هزار مجرد در استان داریم، افزود: همچنین بین ازدواج تا فرزندآوری نیز بیش از ۵سال فاصله وجود دارد.
وی به معضل تک فرزندی و سقط جنین اشاره کرد و افزود: سالمندی، مهاجرت و فوت نیز در طرح فتحان مورد توجه است.  
پازوکی از تشکیل شش کمیته برای اجرایی شدن طرح فتحان اشاره کرد و خواستار همکاری کمیته ها با دبیرخانه این طرح شد.
وی به اهمیت فعالیت کمیته اطلاع رسانی و تولید محتوا اشاره کرد و افزود:تولید فیلم و انیمیشن، دیوارنگاره، نصب بنر و توزیع تراکت با هدف ترویج ازدواج و فرزندآوری مورد انتظار است.  
پازوکی کمیته آموزش،   بازرسی، سلامت، مردمی و... از دیگر کمیته های مهم اجرای فتحان است، گفت: چهره به چهره در محلات با همکاری خیرین، دهیاران و علوم پزشکی
فرزندآوری و ازدواج ترویج خواهد شد.
وی از آموزش راهبران جمعیتی در شهرستان ها خبر داد وبیان کرد: شبکه سازی برای اجرای این طرح در سراسر استان محقق شد.
پازوکی خواستار همکاری مدیران دستگاه های اجرایی برای عملیاتی شدن طرح فتحان شد و گفت: باید تولیدات فرهنگی، هنری و سینمایی با هدف ترویج ازدواج و فرزندآوری انجام شود.  

کد خبر 1773460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha