نماز جمعه بسترساز تمدن منتهی به ظهور

حجت‌الاسلام رضازاده با بیان اینکه نماز جمعه بهترین تجلی ارتباط امام و امت است، گفت: نماز جمعه از بسترهای ساخت تمدن منتهی به ظهور است.

 حجت الاسلام حبیب رضازاده، امام جمعه شهرستان خاتم یزد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان که به مناسبت پنجم مرداد، سالروز نخستین نماز جمعه جمهوری اسلامی انجام شد درباره فضیلت و جایگاه نماز جمعه، اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران مساله مهم نماز جمعه است که با ورود امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی و شکوه و عظمت نظام اسلامی، مهمترین وجه ارتباط امام و امت را بنیانگذاری و در ۵ مرداد ۱۳۵۸ حکم امامت آیت الله طالقانی را  ابلاغ کردند این امر مقدمه‌ای برای یک حرکت بسیار بزرگ در جهان اسلام بود.

امام جمعه شهرستان خاتم یزد افزود: آمدن نماز جمعه در شهرها و شهرستان‌های مختلف که به برکت امام خمینی (ره) هم اکنون در بیش از ۹۰۰ پایگاه برگزار می شود؛ و این ارتباط امام و امت را به وضوح می‌بینند و در بعضی استانها و شهرستانها این شکوه و عظمت نماز جمعه زبانزد است و مقدمه‌ای برای ایجاد نظم نوین و تمدن نوین اسلامی برای رسیدن به حکومت امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام رضازاده با بیان اینکه در تریبون‌های نماز جمعه، ائمه جمعه استان‌ها و شهرستان‌ها پیام و کلام مقام معظم رهبری را به دور از جناح و حزب گرایی به مردم منتقل می‌کنند، اظهار کرد: باید روی این مساله دقت کرد تا کلام ارزشمند، ولی امر مسلمین جهان به مردم عرضه شود. این مهم‌ترین شکل و شمایلی است که می‌توانیم این ارتباط را در نظام اسلامی ایجاد کنیم. 

امام جمعه شهرستان خاتم یزد با تاکید بر اینکه در نماز جمعه دیانت و سیاست باید توأمان در جامعه باشد، افزود: ما حکومت سکولار نیستیم و اصلاً سکولاریسم در فرهنگ امامین انقلاب معنا و مفهومی ندارد. اما این را چطور باید به جامعه برسانیم که دیانت ما سیاست ماست و سیاست ما دیانت ما؟ هیچ راهی به اندازه نماز جمعه در این باره اثر ندارد. برای مردمی که یک هفته منتظر هستند مطلب جدید از سیاست و دیانت بشنوند فقط و فقط در نماز جمعه این مهم ممکن است و جای دیگر این مساله یا پیدا نمی‌شود یا خیلی کمرنگ است.
حجت الاسلام رضازاده با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید آل هاشم بیان کرد: وی  یک امام جمعه پای کار در همه روزهای هفته بود. رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز همواره تاکید دارد که مصلای نماز جمعه و نهاد نماز جمعه باید متعلق به مردم از شنبه تا جمعه باشد. امام شنبه تا جمعه شدن نه صرف خطبه خوانی بلکه می‌تواند ظرفیت بسیار ارزنده‌ای برای حل مشکلات مردم باشد.

امام جمعه خاتم یزد در ادامه گفت: در دوره مدیریت حجت اسلام حاج علی‌اکبری در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه رشد چشمگیری در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود و امیدواریم این حرکت و پیشرفت روز به روز افزایش پیدا کند. 


حجت الاسلام رضازاده در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره‌ای از نماز جمعه در شهرستان ریگان پرداخت و گفت: سه سال به دستور حجت الاسلام حاج علی‌اکبری خدمت مردم ریگان در استان کرمان بودم. یک جوان در آنجا بود که هیئتی را مدیریت می‌کرد و با ما دوست شده بود. کارهای نهاد نماز جمعه و دفتر نماز جمعه را به ایشان سپرده بودیم. او با اصرار زیاد به من می‌گفت که حاج آقا به من لباس بسیج بدهید تا با این لباس در نماز جمعه شرکت کنم و کارهای انتظامات را انجام دهم. از او پرسیدم چرا اصرار می‌کنی در پاسخ به بنده گفت ما وقتی به نماز جمعه می‌آییم سربازی امام زمان (عج) را انجام می‌دهیم و نهاد نماز جمعه مصداق بارز سربازی حضرت حجت ابن الحسن است. مخصوصاً وقتی خادم نماز جمعه باشم لذا باید با لباس بسیجی حاضر باشم و خدمت کنم. ایشان در سفری که به مشهد الرضا داشتند فوت می‌کنند. من این جوان ۲۵ ساله خوش بصیرت را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. مرگ ناگهانی این جوان تلخ‌ترین خاطره من در ریگان بود که وقتی خبر فوت ایشان را به من دادند احساس کردم که برادر خود را از دست داده‌ام.

کد خبر 1773596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha