نامه اعتراضی یمن به شورای امنیت در خصوص حمله اسرائیل به حدیده

وزیر امور خارجه صنعا در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به بندر حدیده، نامه اعتراضی به شورای امنیت ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، وزیر امور خارجه دولت صنعا در  نامه‌ای اعتراض آمیز به شورای امنیت سازمان ملل علیه حملات اسرائیل که روز شنبه بندر حدیده در غرب یمن را هدف قرار داد، ارسال کرد.

هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت صنعا نامه اعتراض آمیز را به «واسیلی نبنزیا» رئیس شورای امنیت  و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، ارسال کرد.

در این نامه اعتراض آمیز، حمله نظامی رژیم صهیونیستی به خاک یمن در روز شنبه ۳۰ تیرماه، با هدف قرار دادن بندر حدیده و انهدام مخازن مشتقات نفتی آن و ایستگاه برق در استان حدیده را که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی شد، محکوم کرد.

در این نامه حمله رژیم صهیونیستی به یمن نقض آشکار قوانین بین‌المللی، اهداف منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت این کشورعنوان شده است.

در این نامه از مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواسته شده است تا مسئولیت خود را برای محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی به یمن انجام دهند و برای رسیدگی به ریشه‌های تنش در دریای سرخ که نشان دهنده پایان دادن به تجاوز نظامی به نوار غزه است وپرداختن به پیامدهای انسانی آن و بازسازی آنچه که دشمن اسرائیلی ویران کرده است، بپردازند.

در این نامه یمن وعده داده است که  هر گونه حمله اسرائیل به یمن بدون مجازات نخواهد ماند.

روز شنبه، جنگنده‌های صهیونیستی به بندر استان حدیده در غرب یمن و مخازن سوخت آن و همچنین یک نیروگاه اصلی در همان استان حمله کردند که این حمله، منجر به شهادت ۶ نفر و زخمی شدن ۸۳ نفر و مفقود شدن سه نفر شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، این حملات را پاسخی به حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو در سحرگاه روز جمعه دانست که در آن یک اسرائیلی کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

در «همبستگی با غزه» در مواجهه با جنگ جاری اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، انصارالله یمن از ماه نوامبر شروع به هدف قرار دادن کشتی های باری اسرائیل یا کشتی های مرتبط با آنها در دریای سرخ با موشک و پهپادها کرده است.

کد خبر 1773708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha