۲۵ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ به تعاونی‌ها اختصاص می‌یابد

جعفری گفت: ۲۵ درصد از مجموع هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات جز سه تبصره ۱۸ سهم تعاونی‌های استان خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز دوشنبه (۱ مرداد) در نشست با هیئت رئیسه اتاق تعاون استان اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم به سمت بخش بخصوصی رفتیم و بر همین اساس جلساتی برای پیگیری خواسته‌های آنان و هم‌افزایی بیشتر برگزار شده است.

وی افزود: در حال حاضر وفاق بسیار خوبی فی مابین بخش دولتی و خصوصی استان خراسان جنوبی برقرار شده که در جهت منافع مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اتاق تعاون مرکز وفاق و راهبری تعاونی‌هاست، گفت: تعاونی‌ها باید در کنار همدیگر در جهت رسیدن به اهداف متعالی به هم کمک کنند، نه اینکه با هم رقیب باشند و این نقش اتاق تعاون و اتحادیه‌ها است که اینها را در کنار هم قرار دهند تا نقاط اشتراکشان دلیل هم‌افزایی و ارتقای آنان باشد.

جعفری با بیان اینکه اما آنچه بیشتر مشاهده می‌شود این است که تعاونی‌ها با هم رقیب هستند، اذعان کرد: حضور فعالانه و مشارکت حداکثری اتاق تعاون استان در جلسات و نمایشگاه‌ها و پیگیری مسائل تعاونی‌ها بسیار چشمگیر و ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه جهش تولید اتفاق نخواهد افتاد مگر با حضور تعاونی‌ها، تصریح کرد: اگر بر اساس خرده اقتصاد و میزان توانایی که مردم دارند «یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة» شکل بگیرد می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و سرمایه‌گذاری خود مردم در راستای تولید صرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تشکیل ۵۹ تعاونی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: اما باید انتفاع این افراد را در قالب تعاونی‌ها داشته باشیم.

جعفری ادامه داد: امسال اتفاق خوبی افتاد این بود که اتاق تعاون به عنوان یکی از اعضای ثابت، جلسات معاونت اقتصادی استانداری حضور فعال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از مجموع هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ سهم تعاونی‌های استان است، گفت: تشکیل شورای تعاون استان اتفاقی بود که برای اولین‌بار رقم خورد و به سمت کاربردی شدن آن حرکت خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به درخواست‌های اتاق تعاون، افزود: آمادگی داریم در تمام حوزه‌های زیر مجموعه اتاق تعاون که نیاز به بازدید دارد حضور داشته باشیم.

جعفری ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری جلسه‌ای جهت تعیین تکلیف سایت صنوف آلاینده بیرجند، در ادامه عملکرد اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی در حوزه صادرات تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌ها جدید در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کمترین نرخ بیکاری در داخل کشور مربوط به استان خراسان جنوبی است.

کد خبر 1773743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha