مسجد «سلطانیه»، میزبان برنامه «کشف اسلام» در بیرمنگام انگلیس

مسجد «سلطانیه» در «دانکستر»، شهری در منطقه «بیرمنگام» انگلیس میزبان مراسم روز باز مسجد با عنوان «روز کشف اسلام» در ماه آگوست خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « doncasterfreepress»، مسجد «سلطانیه» در «دانکستر»، شهری در منطقه «بیرمنگام» انگلیس میزبان مراسم روز باز مسجد با عنوان «روز کشف اسلام» در ماه آگوست خواهد بود.

این مسجد با انتشار بیانیه‌ای و طرح کردن سوال‌هایی مانند اینکه «آیا در مورد اسلام سوال یا شبهه‌ای دارید؟» و «آیا کنجکاو هستید که در یک مسجد چه می گذرد؟» و «آیا می‌خواهید بدانید اسلام که در حال حاضر سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان است، چه ویژگی دارد؟» از همه شهروندان دانکستر دعوت کرد تا در این مراسم حضور پیدا کنند.

برای بازدیدکنندگان تور مسجدگردی گذاشته شده است و آنها همچنین می‌توانند می توانند از غذا و نوشیدنی رایگان در این بازدید استفاده کنند.

در بیانیه منتشر شده توسط مسجد سلطانیه آمده است که زیبایی‌های هنر و معماری اسلامی در این مسجد قابل مشاهده است و همه افرادی که به این مقوله‌ها علاقه دارند نیز می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

این برنامه همچنین شامل یک غرفه خوشنویسی عربی، غرفه‌های ادبیات رایگان، سمینار آشنایی با اسلام، نمایشگاه و سالن سینما و بخش لباس و غرفه عکس خواهد بود.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند مراسم نیایش و نماز مسلمانان را به صورت زنده تماشا کنند، به سمینار «الوهیت مسیح» بپیوندند و در گفت‌وگو درباره «موضوعات داغ» شرکت کنند.

متولی مسجد «سلطانیه» در این باره گفت: این یک دعوت ویژه برای همه غیر مسلمانان و همه شهروندان جامعه از هر قشر و فرهنگی است.

وی افزود: فرصتی برای پر کردن شکاف بین جوامع و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسلمانان و اسلام در این مراسم وجود دارد و ما از همه افراد علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا در این مراسم شرکت کنند.

این رویداد در تاریخ ۱۰ آگوست (شنبه ۲۰ مرداد)  از ظهر تا ساعت ۵ بعد از ظهر برگزار می شود و درهای مسجد از ساعت ۱۱ صبح به روی همه بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به آشنایی با اسلام باز خواهد بود.

کد خبر 1773807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha