حمایت از کودکان کار با پویش "مداد رنگی"

قرارگاه پویش مردمی مداد رنگی در راستای حمایت تحصیلی از کودکان کار در مشهد ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، با نزدیک شدن به فصل مدارس و سال تحصیلی جدید یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان نیازمند تهیه لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز برای رفتن به مدرسه است. 

پویش مدادرنگی یک کمپین مردمی است که دو سال است در مشهد شروع و امسال نیز برای سومین سال در حال فعالیت است. این پویش که حالا قرارگاه آن نیز به همت بنیاد نیکوکاری عماد تشکیل شده است در سال اول ۱۷۰ بسته تحصیلی و در سال دوم ۶۰۰ بسته را با حمایت خیران تهیه و بین کودکان کار توزیع کرد. 

حالا در سومین سال هدفگذاری این گروه جهادی با حمایت خیران و برخی نهادها چون آموزش و پرورش و بهزیستی و با حضور و نقش‌آفرینی پررنگ رسانه‌ها، تهیه ۲هزار بسته تحصیلی است. 

حمایت از کودکان کار با پویش "مداد رنگی"

امروز یکشنبه (۱ تیرماه) نشستی میام مدیر آموزش پرورش ناحیه پنج مشهد و نمایندگان بهزیستی و دبیر اجرایی بنیاد نیکوکاری عماد با حضور محسن ترکی سفیر کودکان کار و سفیر پویش مدادرنگی و محسن فرمانی پیشکسوت داوری کشور و جمعی از اصحاب رسانه برگزار و تفاهم نامه‌ی‌ همکاری میان آموزش پرورش ناحیه پنج مشهد و بنیاد نیکوکاری عماد در راستای حمایت تحصیلی از کودکان کار و بازماندگان تحصیلی امضا شد.

سعید کاظمی، موسس و دبیر اجرایی بنیاد نیکوکاری عماد در این مراسم اظهار کرد: این بنیاد اقدامات مختلفی را درجهت معیشت نیازمندان و آزادی زندانیان انجام می‌دهد و در حوزه حمایت از کودکان نیز با شعار "مهربانی ساده است" و "جای هیچ کودکی سرچهارراه برای گلفروشی و دستفروشی نیست"  تلاش دارد گره ای از کار کودکان نیازمند و کودکان کار باز کند. 

وی با اشاره به سابقه فعالیت این پویش در سال های گذشته افزود: ارزش ریالی بسته های تحصیلی، شامل نوشت افزار کامل و کیف و کفش  ۱۰ میلیون ریال است.

حمایت از کودکان کار با پویش "مداد رنگی"

مسجدی، مدیر آموزش پرورش ناحیه پنج نیز در مراسم اظهار کرد: پویش های حمایت از کودکان نیازمند و بازماندگان از تحصیل در سالیان گذشته نیز در مشهد اجرا شده است و در سال ۱۴۰۲ بیش‌ از ۶۰۰ بسته تحصیلی به کودکان نیازمند اهدا شد.

وی افزود: انشالله تلاش می‌کنیم این الگوی مهربانی را در سطح کشور ایحال کرده ودر مشهد نیز به شکرانه همجواری با بارگاه منور امام هشتم(ع) امسال تعداد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. 

حمایت از کودکان کار با پویش "مداد رنگی"

مدیر منطقه پنج آموزش و پروش همچنین یادآور شد: ۶ هزار دانش آموز نیازمند تحت پوشش بهزیستی داریم که آموزش پرورش نیز از آنها حمایت ویژه دارند و امیدواریم که در توانمندسازی این فرزندانمان موفق باشیم.

پایان پیام/

کد خبر 1773819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha