حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:

دشمن درصدد کاهش مرجعیت روحانیت در جامعه است

اولین نشست طرح جهادگران تبیین ویژه اساتید حوزه علمیه
دشمن درصدد کاهش مرجعیت روحانیت در جامعه است

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در بخشی از جنگ نرم، دشمن در حال برنامه‌ریزی برای کم‌رنگ‌کردن تأثیرگذاری و مرجعیت روحانیت در جامعه است، گفت: اما جدای از برنامه دشمن، بخشی از کم‌رنگ‌شدن مرجعیت روحانیون نیز به عملکرد برخی روحانیون و اقدامات آن‌ها برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، افتتاحیه اولین مرحله «طرح جهادگران تبیین» اساتید منتخب بسیجی حوزه های علمیه به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با سخنرانی حجت الاسلام حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه و آیت الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز دوشنبه (۱ مرداد) در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد برگزار شد.

انقلاب اسلامی محور انقلاب‌های دنیاست

حجت الاسلام عبدالله حاجی‌ صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی حالا تبدیل به یک قدرت در عرصه جهانی شده که محور انقلاب‌های دیگر نقاط دنیاست و این موضوعی است که دولت‌های دیگر هرچند در مجامع بزرگ عمومی و رسانه‌ای بیان نمی‌کنند ولی در مجامع خصوصی و ویژه، به‌ صراحت به آن اذعان می‌کنند.

گفتمان انقلاب جهانی شده است

وی افزود: بی‌شک گفتمان انقلاب اسلامی که همه آزادیخواهان جهان نیز آن را تنها راه حیات عزتمند در دنیای کفر و سلطه استکبار می دانند الگوی جبهه مقاومت است و همین اعتقاد باعث شده جان خود را نیز در راه این آرمان بذل کنند ولی دست از ایستادگی در برابر ظلم نکشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی درحال رشد و گسترش در تمام جهان است اظهار کرد: ما موفق شدیم انقلاب و گفتمان مقاومت را به جهان صادر کنیم و حالا باید چه در یمن و چه در فلسطین و دیگر جبه‌های مبارزه علیه استکبار و استبداد وظلم، ایستادگی کرده و این گفتمان را حفظ و رشد دهیم. 

وی تصریح کرد: این روزها شاهد هستیم که جبهه مقاومت توانمندی های خود را به کار گرفته و همین باعث شده دشمن و جبهه استکبار بیش از هر زمانی احساس خطر کند زیرا جبهه کفر قدرت ظاهری زیادی دارد، اما قدرت به‌کارگیری توانمندی خود را ندارد.

گفتمان انقلاب جهانی شده است

حجت الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به برخی توانمندی‌های نیروهای مقاومت تاکید کرد: عدم اطلاع دشمن و مبهم‌بودن میزان قدرت نیروهای مقاومت باعث ترس روزافزون دشمن شده و همین باعث شده قدرت استفاده از توانمندی خود را از دست بدهد و این چیزی است که آن را مدیون و مرهون هدایت رهبر حکیم انقلاب هستیم.

وی با تاکید بر نقش روحانیت بر جامعه افزود: در بخش دیگری از این نبرد و در جنگ نرم، دشمن در حال برنامه‌ریزی برای کم‌رنگ‌کردن تأثیرگذاری و مرجعیت روحانیت در جامعه است، اما جدای از برنامه دشمن، بخشی از کم‌رنگ‌شدن مرجعیت روحانیون نیز به عملکرد برخی روحانیون و اقدامات آن‌ها برمی‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: متاسفانه به حدی تفکرات غلط و شبهات دشمن در جامعه نفوذ کرده که حتی برخی نیروهای انقلابی که روزی به عنوان بسیجیان جان‌برکف در عرصه دفاع مقدس شرکت کرده بودند، امروز ذائقه و تحلیل‌هایشان سمت مسائل دنیایی رفته است.

گفتمان انقلاب جهانی شده است

وی با تاکید بر لزوم جهاد تبیین به خصوص در میان گروه های مرجع و نخبگان گفت: یکی از واقعیت‌های تلخ این روزها این است که امروز کسانی که تحصیل‌کرده‌ تفکر مادی‌گرای غرب هستند، داعیه دار مرجعیت فکری جامعه شده و با جریان سازی، تحلیل‌های خود را به راحتی نشر می‌دهند.

حجت الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح تصریح کرد: در این طرح جهادگران تبیین؛ خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی از مصادیق تجلی جهاد تبیین باید دانست و نقش حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را در کربلا نمونه بارز این جهاد برشمرد.

وی خطاب به اساتید حاضر در طرح جهادگران تبیین گفت: نهاد مقدس روحانیت که هیچ نهادی سنگرنشین‌تر از روحانیت در دفاع از اسلام نیست اگر قداست آن آسیب‌دیده است، شما برای درمان آن مثل فرهنگ حسینی «انی احامی ابدا عن دینی» پیشنهاد بدهید.

ولایت مطلقه امری جهانی است

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نیز در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی با هدف تقابل با غرب و احیای امت اسلامی ایجاد شد و موفقیت آن نیز مرهون واکنش عظیم مکتب اهل بیت(ع) با محوریت حوزه‌های علمیه و با پرچمداری امام خمینی(ره) و رهبری آیت الله خامنه‌ای(رض) بود.

گفتمان انقلاب جهانی شده است

وی با اشاره به مبحث ولایت مطلقه فقیه تصریح کرد: مساله ای که امام به عنوان ولایت مطلقه مطرح کرد محصور به مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه این تفکر باید به کل جهان تسری و حاکمیت پیدا کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این جهانی شدن مکتب اسلامی نکته از است  که دشمن به دنبال جلوگیری از آن است و با استفاده از همه امکانات خود تلاش دارد جامعه جهانی را به یک مکتب مادی محض تبدیل کند و تنها مانع آنها در این راه، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در انقلاب و مقابله با کفر تاکید کرد:  همواره در طول تاریخ علما و فقها از جامعه دینی در برابر استحاله محافظت کردند و حوزه علمیه نیز در طول تاریخ، انقلابی و همیشه با جبهه کفر در تقابل بوده و شیعه را در میدان نگاه داشته است. یکی از کارکردهای علما و روحانیت حفظ رابطه بین امام و مردم است که دراین سالها تلاش کردند این ارتباط مستحکم بماند. امروز نیز روحانیت و حوزه های علمیه با تبیین و روشنگری  وظیفه دارند از انقلاب و آرمان‌های اسلام محافظت کنند.

پایان پیام/

کد خبر 1773826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha