بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در آمریکای شمالی با گنبدی طلایی

مرکز اسلامی آمریکا در ایالت میشیگان، بزرگ ترین مسجد شیعیان در آمریکای شمالی است که دارای گنبدی طلایی است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: یک نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقات اجتماعی در دانشگاه جورجیا منتشر شده است، نشان می دهد که اسلام در حال حاضر سریع‌ترین دین در حال رشد در ایالات متحده است.

تعداد مساجد در آمریکا - بر اساس نظرسنجی - بیش از یک هزار و ۲۰۹ مسجد است که بیش از نیمی از آنها طی بیست سال گذشته ساخته شده اند و درصد افرادی که به دین اسلام گرویده اند بین ۱۷ تا ۳۰ درصد است.

دکتر عمر الخالدی، پژوهشگر ارشد در یک برنامه درمورد  معماری اسلامی  گفت: مساجدی در آمریکا وجود دارند که طراحی سنتی شان برگرفته از معماری کشورهای اسلامی است و این مسئله بیانگر سنت‌های اجدادی شان است که با عناصر معماری موجود در ایالات متحده ترکیب شده‌اند.

این مساجد و مراکز اسلامی چند منظوره هستند و هم مدرسه، کتابخانه، مرکز اجتماعات، کتابفروشی و سالن اجتماعات دارند.

از جمله این مساجد، مرکز اسلامی آمریکا  در شهر دیربورن ایالت میشیگان است که بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در آمریکای شمالی به شمار می‌آید.  این مرکز در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد، اما مرکز اسلامی آمریکا، در سال ۲۰۰۵ به مکان فعلی خود در جاده فورد در دیربورن نقل مکان کرد. محل قبلی اکنون به نام مرکز الزهرا(س) شناخته می‌شود و هنوز به عنوان محل اقامه نماز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسجد با یک گنبد طلایی و دو مناره پوشیده شده است. گنبد مسجد مرکز اسلامی آمریکا ۴۵ متر ارتفاع دارد و طول دو مناره آن به ۳۰ متر می‌رسد. این مسجد دارای یک بخش برای مردان و یک بخش برای زنان است و ۱۱ هزار و ۱۴۸ متر مربع مساحت دارد. این مسجد دارای یک کتابخانه، مرکز اجتماعات، تالار کنفرانس و مهد کودک است.

این مسجد همچنین دارای آکادمی جوانان مسلمان آمریکایی (MAYA) است که یک مدرسه ابتدایی و متوسطه خصوصی اسلامی است.

درهای این مسجد از ترکیه، چوب از فیلیپین، گرانیت از هند و برزیل و لوستر از جمهوری عربی مصر آورده شده است.

کد خبر 1773887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha