پیشگیری از اعتیاد در طرح مسجدمحور «شهید مهرورزی»

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای طرح «شهید مهرورزی» با محوریت پیشگیری از اعتیاد و راه‌های مقابله با این معضل اجتماعی در مساجد مشهد خبر داد.

مهدی ابراهیمی صبح امروز سه شنبه(۲مردادماه) در حاشیه نشست توجیحی و آموزشی طرح مهرورزی ویژه ائمه جماعات مساجد شهر مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: طرح مسجدمحور شهید «مهرورزی» با محوریت پیشگیری از اعتیاد و راه‌های مقابله با این معضل اجتماعی از سال گذشته شروع شد و امسال برای دومین سال پیاپی در مساجد مشهد اجرا می‌شود.

اجرای طرح «مهرورزی» در مساجد مشهد

وی در همین رابطه تصریح کرد: امروزه پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی‌های لازم در خصوص نرفتن به سمت اعتیاد از طریق آموزش‌های مناسب یک راهکار اجتماعی در رابطه با این معضل است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: باتوجه به اینکه اعتیاد در همه اقشار جامعه روبه افزایش می‌باش و به دلیل دامن گیر شدن اعتیاد در بین خانواده ها و کاهش سن اعتیاد و افزایش معتادان متجاهر در شهر مشهد که زنگ خطری برای خانواده‌ها هست این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرایی شد.

اجرای طرح «مهرورزی» در مساجد مشهد



وی با اشاره به اینکه، آموزش‌ها در خصوص پیشگیری از اعتیاد و همچنین مربی که به صورت تخصصی در این حوزه توانمندسازی شده باشد بسیار اندک است گفت:در سال گذشته برای ٣٠٠ مربی، پیش از برگزاری دوره‌های مهرورزی دوره‌های آموزشی گذاشته شد و امسال نیز قرار است ١٧٠٠ مربی در طرح توانمند سازی شرکت نمایند.

ابراهیمی در پایان گفت: حساسیت زایی برای اعتیاد در بین خانواده‌ها و توجه بیشتر به نوجوانان و جوانان از نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

لازم به ذکر است این طرح برگرفته از نام شهید مهرورزی یکی از شهدای شاخص مبارزه با مواد مخدر استان است.

پایان پیام/

کد خبر 1773960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha