امور مربوط به زوار اربعین به ویژه در بخش حمل و نقل تسهیل شود

استاندار کرمان استفاده از حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان برای تسهیل امور مربوط به زوار اربعین را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، سه‌شنبه(اول مرداد) در اولین جلسه استانی ستاد اربعین بر لزوم اعزام موکب‌ها در ساختار قانونی تاکید و بر تسهیل امور زوار اعم از حمل و نقل و اسکان تاکید کرد.
استاندار کرمان با بیان اینکه موکب کاملاً متفاوت از ایستگاه صلواتی است؛ خدمات‌دهی موکب‌ها در بخش تغذیه متناسب با فصل گرما را مهم خواند و ادامه داد: باید به تغذیه و استقرار زائرین در موکب‌ها توجه شود و مواکب داخل استان استاندارد حداقلی داشته باشند.
وی با بیان اینکه تنوع در خروج و ورود و رفت و آمد زوار نسبت به گذشته بهتر شده؛ اظهار کرد: اصحاب رسانه کمک کنند تا حمل و نقل‌ها برای دقایق آخر نماند و به خدمات بهتر به ویژه در بخش ایاب ذهاب کمک کنند.
استاندار کرمان استفاده از حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان و نیز تسهیل امور مربوط به زائرین از اتباع را هم مورد تاکید قرار داد.
وی خواستار پشتیبانی از موکب ماهان برای خدمات‌دهی بهتر به زائران پاکستانی شد و گفت: خدمات‌دهی این موکب باید به گونه‌ای باشد که این زائرین امکان ادامه سفر را داشته باشند.
استاندار کرمان ادامه داد: شهرداری دارای ظرفیت بالایی است و سال گذشته اتوبوس‌های شهرداری پای کار آمدند و کمک شایانی کردند که لازم است امسال هم در زیرساخت‌ها و تجهیزات از آتشنشانی و آب و ... پای کار باشد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط آب و هوایی و گرمازدگی برای زوار در سنین بالا باید اطلاع‌رسانی شود و تیم‌های پزشکی و درمانی در خصوص تب دنگی آماده‌باش باشند.

حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد استانی اربعین حسینی نیز طرح نائب‌الشهید، توزیع دو جلد کتاب "دختر امام حسینی" و "پسر امام حسینی" برای کودکان زوار، برگزاری همایش موکب‌داران استان و ... را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده اعلام کرد.

کد خبر 1773984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha