بانوان در جامعه اسلامی نقش آفرین و الگوی توسعه تربیتی هستند

آیت الله دری نجف آبادی گفت: بانوان در جامعه اسلامی نقش آفرین و الگوی توسعه تربیتی و به خصوص در زمینه عفاف اسلامی تاثیرگذار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در دیدار با مدیر و اعضای مجموعه فرهنگی آیه، ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: حضرت مریم (ع) از زنان برگزیده الهی است که در نزد اکثریت افراد جهان محترم و از الگوهای زنان برتر تاریخ می باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه در عصر معاصر از زنان برگزیده می توان به بانوی مجتهده امین اصفهانی اشاره کرد، افزود: بانوان امروز باید با شناسایی بانوان متدین، فرهیخته و بزرگمنش ایرانی و اسلامی را شناسایی و با الگو گیری از آنها در مسیر درست حرکت کنند.

 وی به نقش مهم بانوان در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: بانوان در جامعه اسلامی نقش آفرین و الگوی توسعه تربیتی هستند و به خصوص در زمینه عفاف اسلامی تاثیرگذار هستند.

این مقام ارشد استان اضافه کرد: در دنیای غرب، کرامت زنان ملاک نیست بلکه آنان به زن به عنوان کالا نگاه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار داشت: در جهان اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز حضرت زینب (س) از بهترین الگوهای تربیتی جامعه برای بانوان می باشند و بانوان به ویژه دختران جوان و نوجوان باید این بزرگان را الگوی خود قرار دهند.

کد خبر 1774003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha