مراجعه بیش از یک هزار نفر در ایام محرم به پایگاه انتقال خون استان مرکزی

ظهیری با اشاره به اجرای پویش نذر خون در استان مرکزی، گفت: در دهه اول ماه محرم یک هزار و ۳۶۴ نفر به پایگاه‌ها و مراکز انقال خون استان مراجعه کردند.

ریتا ظهیری، ضمن تسلیت ایام عزاداری و شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به اجرای نذر خون در استان اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: بحمدالله امسال نیز این پویش با استقبال گسترده از سوی هم استانی های عزیز روبرو بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر هشت مرکز در استان مرکزی آماده دریافت نذر خون اهدا کنندگان هستند، ادامه داد: پویش نذر خون حسینی با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی نذر عاشقان» همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در استان مرکزی آغاز شده است.

این مقام مسئول، هشت مرکز را شامل سه نقطه در اراک، یک نقطه در ساوه و چهار نقطه در شهرستان‌های تفرش، آشتیان، محلات و دلیجان دانست و ادامه داد: عاشقان و دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) می توانند تا پایان ماه صفر به این مراکز برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه از نخستین روز ماه محرم همزمان با آغاز پویش نذر خون، تا کنون یک هزار و ۳۶۴ نفر به پایگاه‌ها و مراکز انقال خون استان مراجعه کردند، افزود: از این تعداد کراجعه کننده یک هزار و ۱۳۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به اینکه این پویش در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مورد استقبال بیشتر عزاداران حسینی و مردم خیر استان مرکزی قرار گرفت: اظهار داشت: در این روزها ۴۲۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون شهرستان ساوه و اراک مراجعه کردند که از این تعداد نیز ۳۶۴ مورد موفق به اهدای خون شدند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷  هزار و ۴۴ نفر به پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۱ مورد موفق به اهدای خون شدند.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی اضافه کرد: میزان خونگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۶ درصد افزایش داشته است.

ظهیری در ادامه با بیان اینکه از مجموع خونگیری انجام شده در استان ۷ هزار و ۳۴۴ مورد اهدا کننده مستمر، ۴ هزار و ۵۴۴ مورد اهدا کننده با سابقه و ۲  هزار و ۷۲ نفر برای نخستین بار برای اهدای خون مراجعه کردند، افزود: از مجموع اهدا کنندگان خون ۱۳ هزار و ۲۲۶ نفر آقا و ۸۴۵ نفر خانم هستند.

کد خبر 1774004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha