رئیس و دادستان دیوان محاسبات انتخاب شدند

وکلای ملت، «سید احمدرضا دستغیب» با ۲۱۱ رأی و «داوود محمدی» با ۱۴۷ رأی به ترتیب به عنوان رئیس و دادستان دیوان محاسبات انخاب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، در جلسه علنی امروز چهارشنبه ( ۳ مرداد) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با ۲۱۱ رای «سید احمدرضا دستغیب» را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

گفتنی است کمیسیون برنامه و بودجه آقایان «سید احمدرضا دستغیب» با ۲۰ رای و «حمیدرضا تیموری» با ۹ رای دیروز سه‌شنبه به عنوان ۲ گزینه ریاست دیوان محاسبات به صحن علنی مجلس معرفی کردند.

رئیس و دادستان دیوان محاسبات انتخاب شدند

 همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز، «داوود محمدی» را با ۱۴۷ رای از ۲۶۶ ماخوذه به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

یادآور می شود، کمیته دیوان محاسبات مجلس «داوود محمدی» و «ابراهیم مولایی‌جم» را به صحن علنی معرفی کرد و داوود محمدی با ۱۴۷ رای توانست به عنوان دادستان دیوان محاسبات رای اکثریت را کسب کند.

رئیس و دادستان دیوان محاسبات انتخاب شدند

براساس این گزارش، دیوان محاسبات کشور بازوی نظارتی قوه مقننه برای بررسی عملکرد مالی و اقتصادی دستگاه های اجرایی کشور است که بر اساس اصل ۵۵ قانون اساسی ایجاد شده است؛ بر اساس این اصل دیوان محاسبات به کلیه حساب های وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد،رسیدگی یا حسابرسی می‌نماید که هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.

دیوان محاسبات، حساب ها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌نماید. این گزارش باید در دسترس عموم گذاشته شود.

کد خبر 1774064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha