تجلی شور و شعور حسینی در عزاداری بچه‌های مسجد

قمی گفت: نهادینه کردن فرهنگ حسینی و عاشورایی مهمترین برنامه در شرایط فعلی برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است و عزاداری بچه‌مسجدی ها در محرم می تواند تجلی شور و شعور حسینی باشد.

حمیده قمی_ مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای اشکاردشت چالوس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: در دهه دوم‌ماه‌محرم قرار داریم و کانون اشکاردشت با قوت بیشتری در راستای تبیین فرهنگ حسینی تلاش دارد.

وی افزود: ایام عزاداری محرم مساجد مملو از مردمی می شود که فارغ از نگاه ها و سلیقه های مختلف زیر پرچم اباعبدالله الحسین(ع) جمع و در رثای مصیبت مولای خود عزاداری می کنند و این همبستگی و اتحاد باید در طول سال استمرار یابد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای اشکاردشت چالوس با بیان اینکه امام حسین(ع) برای تاریخ است و برای بشریت حرف دارد، افزود: مداح، منبری و مولف باید برای انتقال پیام عاشورا ذهن خود را مطابق با عاشورا کرده و پیام این نهضت تاریخی را درک کند.

عزاداری بچه‌ های مسجد در محرم تجلی شور و شعور حسینی است

قمی گفت: نهادینه کردن فرهنگ حسینی و عاشورایی مهمترین برنامه در شرایط فعلی برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است و عزاداری بچه‌مسجدی ها در محرم می تواند تجلی شور و شعور حسینی باشد.

وی افزود: ماه محرم برای ما فقط یادآور شهادت امام حسین(ع) و هفتاد و دو تن از یاران ایشان نیست؛ بلکه حماسه‌ای بلند برای آزادی، آزادگی، ایثار و شهادت است.

قمی یادآور شد: نهضت عاشورا منبع عظیم، الهام‌بخش و الگوی تربیتی برای جوانان است و احیا و پاسداری از فرهنگ نماز و برپا داشتن امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر که هدف قیام‌امام‌حسین (ع)بود باید در دستور کار باشد.

مسوول کانون فرهنگی هنری شهدای اشکاردشت چالوس اظهار کرد: در همین راستا و با هدف نهادینه کردن فرهنگ حسینی به عنوان الگوی تربیتی برگزاری نماز مغرب و عشا در شب های ماه محرم با حضور نسل جدید در کنار بزرگان و ریش سپیدان و مشارکت آنان در فعالیت های فرهنگی، دینی و هنری این ایام گامی برای تربیت حسینی است.

قمی همچنین از برگزاری مراسم شب سوم و هفتم شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش در آن کانون خبر داد و گفت: همه تلاش ما حسینی کردن‌جامعه و تلاش برای الگوسازی برای نسل جدید است.

کد خبر 1774070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha