زائران اربعین می‌توانند از مرز دریایی به عتبات عالیات مشرف شوند

سردار رادان با بیان اینکه امسال مرز دریایی هم برای تردد زوار اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: در مرزهای هفتگانه برای تردد زوار اربعین، هیچ گونه خدماتی در زمینه صدور گذرنامه ارائه نمی‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در بازدید از زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران، گفت: طبق توافق صورت گرفته با کشور عراق، رایزنی‌های وزارت کشور و ستاد اربعین، به منظور تسهیل در تردد سفر اربعین، زائران می‌توانند مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه امسال امکان تردد زوار از طریق مرز دریایی با موافقت کشور عراق فراهم شده است افزود: امیدواریم مردم از این مرز نیز سفر زیارتی اربعین خود را انجام دهند.

فرمانده کل انتظامی کشور، ادامه داد: متقاضیان سفر اربعین می‌توانند از ۲ مسیر گذرنامه زیارتی و عادی اقدام به دریافت گذرنامه کنند، یک روش آن طرح صدور گذرنامه "در خانه تا خانه" از طریق نرم افزار کاربردی "پلیس من" اطلاعات خود را وارد کرده تا گذرنامه زیارتی به درب منازل آنان ارسال شود، این نوع گذرنامه زیارتی است و با ارزان‌ترین قیمت به مبلغ ۶۵۰ هزار ریال با ۵ سال اعتبار صادر می‌شود.

سردار رادان خاطرنشان کرد: متقاضیان سفر اربعین می‌توانند برای دریافت گذرنامه عادی به مراکز پلیس به علاوه ۱۰ و گذرنامه مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند. وی یادآور شد: مجموعه انتظامی کشور از جمله مرزبانان و همکاران انتظامی با حذف دیپلماسی مرزی، در ایام اربعین حسینی به منظور اجرای مأموریت محوله و حفظ امنیت زوار از مقصد زوار تا مرز و مسیرهای تردد زائران در آماده‌باش کامل هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور، تصریح کرد: اتباع خارجی که دارای ویزا هستند و گذرنامه تعریف شده دارند، می‌توانند از طرح خادم استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در تردد زائرین، سامانه سجاد نیز در مرزهای ورودی کشور عراق فعال شده و به زودی زیر بار خواهد رفت و بر این اساس مردم و زائران ایرانی در مرزهای کشور با ایستایی ۴ تا ۵ ثانیه از مرزهای کشور خارج و با همین میزان ایستایی نیز توانند وارد کشور عراق شوند.

سردار رادان با اشاره به این که، ظرفیت صدور گذرنامه در کشور روزانه ۵۰ هزار جلد است، یادآور شد: گذرنامه‌های زیارتی ۵ سال اعتبار دارند و زمان اعتبار این گذرنامه از زمان صدور محاسبه می‌شود، و لازم است متقاضیان اقدام برای صدور گذرنامه را به روزهای پایانی منتهی به اربعین موکول نکنند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

وی اظهار داشت: در مرزهای هفتگانه برای تردد زوار اربعین، هیچ گونه خدماتی در زمینه صدور گذرنامه ارائه نمی‌شود ومردم باید در شهرهای خود محل سکونت خود برای ثبت‌نام و دریافت گذرنامه اقدام کنند.

سردار رادان خاطرنشان کرد: برای مأموریت‌های محوله در طول مسیر و در مرزهای هفت‌گانه کشور نزدیک به ۳۰ هزار نیرو پیش‌بینی شده است که با آغاز ترددهای زوار این میزان به ۴۰ هزار نفر از افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1774085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha