طرح سازگاری با کم‌آبی در خراسان جنوبی با موفقیت در حال اجرا است

عباس‌زاده با بیان اینکه در دولت سیزدهم با اجرای پروژه‌های برق‌رسانی شاهد تحول در حوزه برق استان بودیم، گفت: طرح سازگاری با کم‌آبی در خراسان جنوبی با موفقیت در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز چهارشنبه (۳ مرداد) در شورای مدیران شرکت آب منطقه‌ای که با حضور رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور برگزار شد، اظهار کرد: مسئله آب بارها مطرح شده است و هم نیاز فوری و حیاتی مردم و هم بحث صد درصد حاکمیتی می‌باشد که وظیفه دارد این مسئله را حکمرانی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با همه سختی‌هایی که در خصوص تأمین و حفظ منابع آبی و آبرسانی در خراسان جنوبی وجود دارد اما کارها به نحو احسن انجام می‌شود و در طول سه سال گذشته مسئله امنیتی، مردمی و تنش اجتماعی بخاطر مسئله آب در استان نداشتیم.

وی گفت: خدمات ویژه‌ای که در سه سال اخیر دولت سیزدهم و با توجه به مدیریتی که در وزارت نیرو در حوزه آب و برق در استان انجام شد واقعاً ویژه و فوق العاده بود.

وی با بیان اینکه با اجرای پروژه‌های برق‌رسانی در این مدت شاهد تحول در حوزه برق استان بودیم، تصریح کرد: طرح سازگاری با کم‌آبی در خراسان جنوبی با موفقیت در حال اجرا است و این به همین سادگی نیست و هر جای کشور نمی‌شود این طرح را به راحتی انجام داد اما فهم مشترکی در استان برای اجرای این طرح ایجاد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنین طرح انتقال آب دریای عمان به استان در حال انجام است، افزود: امیدواریم این کارهای زیرساختی که در استان انجام شد پایه‌ای برای رونق و تحول خراسان جنوبی باشد.

عباس‌زاده در ادامه بر تأمین آب برای توسعه استان تأکید کرد و گفت: ظرفیت جمعیت‌پذیری بالایی در استان داریم و اگر شرایط را برای زیست بهتر مردم فراهم کنیم و پایه توسعه را بر صنعت به ویژه معدن قرار دهیم، باز هم این ظرفیت جمعیت‌پذیری بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز برای تأمین برخی از زیرساخت‌های توسعه معدنی از جمله برق اقدامات خوبی در استان انجام شده است، عنوان کرد: اما در حوزه آب باید کارهای انجام شود تا برای تأمین منابع آب در این زمینه مشکل نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه‌های که تعریف شده از جمله سدهای تغذیه‌ای برای تقویت منابع آب زیرزمینی و طرح انتقال آب دریای عمان، ظرفیت خوبی برای توسعه استان است.

عباس‌زاده افزود: امیدواریم با ادامه این روند و تلاشی که وزارت نیرو انجام می‌دهد، مزه آن برای مردم بماند و حرکت پرشتاب برای توسعه استان به ویژه در بخش معادن برای تأمین آب متوقف نشود.

وی یادآور شد: سهم استان خراسان جنوبی از این طرح در فاز اول ۶۰ میلیون مترمکعب است که در افق طرح تا سه برابر، ۱۸۰ میلیون مترمکعب قابل افزایش می‌باشد.

قابل ذکر است؛ علی پوراحمد، رئیس حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور هم در این جلسه از معاونت عمرانی استانداری برای ایجاد انسجام بین شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و شرکت برق که تنش آبی در خراسان جنوبی نداشته باشیم، قدردانی کرد.

وی همچنین بر انجام سند سازگاری با کم‌آبی در استان و کنتورگذاری بر روی چاه‌های کشاورزی و دولتی تأکید کرد و گفت: طرح جامع آبرسانی در بخش صنعت و شرب باید هر چه سریعتر در اولویت استان قرار بگیرد تا بتوانیم آن را تصویب کنیم و براساس آن به استان تخصیص دهیم.

کد خبر 1774108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha