در دیدار پاپ فرانسیس با هیئتی از کلیسای ارتدوکس بر صلح و اتحاد تاکید شد

پاپ فرانسیس در دیداری با هیئتی از کلیسای ارتدوکس بر اهمیت پایان دادن به جنگ‌ها و برقراری صلح در سرزمین مقدس و سراسر جهان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جامعه و فرهنگ ملل، پاپ فرانسیس در دیداری با هیئتی از کلیسای ارتدوکس، به ریاست پاتریارک بارتولومئوس، اسقف کلیسای ارتدوکس استانبول، بار دیگر بر اهمیت پایان دادن به جنگ‌ها و برقراری صلح در سرزمین مقدس و سراسر جهان تأکید کرد. این دیدار به عنوان فرصتی برای تقویت اتحاد میان کلیساهای رم و قسطنطنیه نیز مورد توجه قرار گرفت. 

او اظهار امیدواری کرد که میان مذاهب مسیحی وحدت برقرار شود.

پاپ فرانسیس در رابطه با وضعیت غم انگیز امروزه سرزمین مقدس یادآوری کرد: «در ۸ ژوئن ۲۰۱۴ آقای وارتولومئوس (اسقف کلیسای ارتدوکس استانبول) و من با حضور پاتریارک ارتدوکس بیت المقدس در باغ های واتیکان از رییس جمهور وقت اسراییل و رییس جمهور کشور فلسطین استقبال کردیم تا خواستار صلح در سرزمین مقدس، در خاورمیانه و در سراسر جهان شویم. به فاصله ۱۰ سال از این دیدار، تاریخ کنونی به طور غم انگیز ضرورت دعای مشترک برای صلح را به ما نشان می دهد.

برای پایان دادن به این جنگ رهبران کشورها و طرف های درگیر باید بتوانند بار دیگر مسیر توافق را یافته و همه یکدیگر را برادر بشناسند. بطور طبیعی این گرایش به صلح شامل همه جنگ های جاری می شود، به خصوص که از جنگ در اوکراین رنج کشیده اند. در دورانی که در آن، مردان و زنان زندانیان ترس از آینده دارند، کلیساهای ما ماموریت دارند تا همیشه در همه جا و به همه، «امید» عیسی مسیح را ابلاغ کنند.

دیدار پاپ فرانسیس با هیئت کلیسای ارتدوکس به ریاست پاتریارک بارتولومئوس و تأکید او بر صلح در سرزمین مقدس و جهان، نشان از تلاش‌های مستمر برای تقویت وحدت میان کلیساهای مسیحی دارد. پاپ فرانسیس با اشاره به دیدار سال ۲۰۱۴ در واتیکان، به اهمیت نقش رهبران ادیان و دیپلماسی دینی در پیشبرد صلح تأکید کرد. این رویکرد، نه تنها بر اهمیت همکاری میان مذاهب مختلف در دستیابی به صلح و همبستگی تأکید می‌کند بلکه نشان می‌دهد که رهبران دینی می‌توانند نقشی مهم در حل منازعات بین‌المللی ایفا کنند.

کد خبر 1774147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha