درخواست پاپ برای تقویت گفتگوی بین ادیان به منظور مقابله با افراط گرایی

پاپ فرانسیسن امروز در اندونزی به تقویت گفتگوی بین ادیان به منظور مقابله با افراط گرایی و نابردباری دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مونت کارلو، پاپ فرانسیس امروز (چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳) در آغاز سفر خود به منطقه آسیا-اقیانوسیه که از اندونزی آغاز شد، خواست تا گفتگوی بین ادیان را تقویت شود تا مقابله با افراط گرایی و نابردباری انجام شود.

پاپ فرانسیس در سخنانی که پس از دیدار با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی ایراد کرد، گفت: گفتگوی بین ادیان برای رویارویی با چالش های مشترک، از جمله مقابله با افراط گرایی و عدم مدارا، ضروری است.

پاپ فرانسیس روز سه‌شنبه وارد اندونزی شد، اولین مقصد از سفر او به چهار کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه، طولانی‌ترین و دورترین سفر در ۸۷ سالگی اوست.

این سفر شامل پاپوآ گینه نو، تیمور شرقی و سنگاپور خواهد بود.

نزدیک به هشت میلیون کاتولیک در اندونزی زندگی می کنند که کمتر از ۳ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و مسلمانان ۸۷ درصد از جمعیت ۲۴۲ میلیون نفری اندونزی را تشکیل می دهند. این کشور بزرگ‌ترین تعداد مسلمانان جهان را دارد.

سفر  پاپ به شکل خاص بر گفتگوی اسلامی و مسیحی متمرکز خواهد بود، زیرا او پنجشنبه با نمایندگان شش دین رسمی در این کشور در مسجد استقلال که بزرگ‌ترین مسجد در جنوب شرقی آسیا است، دیدار خواهد کرد.

پاپ امروز گفت: به منظور ارتقای هماهنگی صلح آمیز و سازنده که صلح را تضمین می کند و نیروها را برای غلبه بر انواع اختلال ها متحد می کند، از کلیسای کاتولیک می خواهد گفت وگوی بین ادیان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: مواردی وجود دارد که ایمان به خدا مدام در سرلوحه کار قرار می گیرد، اما متأسفانه دستکاری می شود، صلح سازی در خدمت صلح، معاشرت، گفت وگو، همکاری و برادری نیست، بلکه باعث ایجاد تفرقه و افزایش نفرت می شود.

اندونزی در دهه های اخیر مورد حملات تروریستی از جمله بمب گذاری در جزیره توریستی بالی که ۲۰۲ نفر کشته شدند، قرار گرفته است.

تدابیر امنیتی برای آماده سازی سفر پاپ مانند مسدود کردن راه‌ها یا تغییر مسیرهایی که قرار بود کاروان پاپ از آن عبور کند، تشدید شد. نزدیک به چهار هزار سرباز، پلیس و تک تیرانداز برای تامین امنیت این سفر مستقر شدند.

پاپ فرانسیس قرار است دومین سخنرانی خود را اواخر چهارشنبه در کلیسای جامع جاکارتا و در آستانه مراسم عشای ربانی روز پنجشنبه ایراد کند.

پاپ فرانسیس سومین پاپی است که پس از پل ششم و ژان پل دوم به مجمع الجزایر اندونزی متشکل از ۱۷۵۰۰ جزیره سفر کرد.

این چهل و پنجمین سفر پاپ به خارج از کشور است که در ابتدا برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل همه گیری کووید-۱۹ به تعویق افتاد.

پاپ فرانسیس که از ویلچر یا عصا استفاده می کند، اخیراً با مشکلات سلامتی از جمله جراحی بزرگ شکم در سال ۲۰۲۳ مواجه است.

کد خبر 1779861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha