امضای بیانیه مشترک پاپ و امام اعظم اندونزی علیه «استثمار دینی از درگیری‌ها»

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار با امام اعظم اندونزی امروز در مقابل مسجد استقلال جاکارتا بیانیه مشترکی درباره دو بحران جدی در جهان «انسانیت زدایی» و «تغییرات آب و هوایی» امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و «ناصرالدین عمر»امام اعظم جاکارتا امروز (پنجشنبه ۱۵ شهریور) در مقابل مسجد استقلال در جاکارتا پایتخت اندونزی بیانیه مشترکی را برای مقابله با بهره برداری مذهبی از درگیری ها و رسیدگی به تغییرات آب و هوایی امضا کردند.

در این بیانیه مشترک باعنوان «اعلامیه استقلال» دوطرف نگرانی خود را نسبت به « انسانیت زدایی» به ویژه با تعمیم درگیری ها و خشونت اعلام کردند.

در بیانیه مشترک آمده است: نقش دین باید شامل ارتقا و حفظ کرامت زندگی هرانسانی باشد

این دو رهبر مذهبی خواستار اتخاذ «اقدامات قاطع برای حفظ سلامت محیط طبیعی و منابع آن» شدند.

 پاپ گفت: با نگاهی عمیق و درک حوادث در جریان در اعماق زندگی مان متوجه می شویم که همه ما برادر هستیم، همه ما زائر هستیم، همه ما در سفری به سوی خدا هستیم، فراتر از آنچه ما را از هم جدا می کند.

رهبر کاتولیک جهان در نشست بین ادیانی با حضور رهبران شش دین رسمی در جاکارتا اندونزی شرکت کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر آسیایی میان‌ادیانی خود از تونل دوستی میان مسجد استقلال و کلیسای جامع جاکارتا به عنوان نماد صلح میان ادیان بازدید کرد.

کد خبر 1779928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha