عزاداری پرشور نوجوانان در بارگاه رضوی

همزمان با هفتمین روز شهادت مظلومانه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نوجوانان رضوی با حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) در سوگ این شهدای مظلوم به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد به نقل از آستان نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی؛ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این مراسم که با حضور هیئت نوجوانان ابناء الرضا(ع) در حسینیه حرم واقع در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به نقش نوجوانان در عصر ظهور امام زمان(عج) گفت: نوجوانان عاشورایی سربازان جبهه حق در عصر ظهور هستند. 

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد نوجوانان، مانند شور و اشتیاق و تعلق خاطر عمیق به اهل بیت(ع)، ابراز کرد: نوجوان به خاطر داشتن این ویژگی‌ها آمادگی فداکاری در راه اسلام و قرار گرفتن در جبهه حق را دارد. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه، به نمونه‌هایی از فعالیت‌های ارزشمند نوجوانان در راستای یاری امام زمان (عج) پرداخت و بیان کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برپایی ایستگاه‌های صلواتی، شرکت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و تلاش برای ترویج معارف دینی و اخلاقی توسط نوجوانان متدین و انقلابی است. 

وی اظهار کرد: از جمله راهکارهای لازم برای قرار گرفتن در زمره یاران امام زمان(عج) تقویت جریان عقلانیت، تفکر و اندیشیدن، استقامت در برابر دشمنان و تلاش برای ساختن جامعه‌ای مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) است که نوجوانان باید به آن توجه داشته باشند. 

حجت‌الاسلام صاحبقرانی همچنین به نقش فعالان فرهنگی و مذهبی در هدایت و خط دهی به نوجوانان اشاره کرد و گفت: این افراد می‌توانند با برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مناسب برای نوجوانان و جوانان، به افزایش آگاهی و بصیرت آنها در مسیر یاری رساندن به امام زمان(عج) کمک کنند. 

گفتنی است؛ در این مراسم که به منظور گرامیداشت هفتمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای آن حضرت برگزار شد، سید رضا نریمانی و محمد امید کهن به مرثیه‌سرایی در سوگ این شهدای والا مقام پرداختند و اجرای برنامه مناجات خوانی توسط محمد طاها شیخ‌زاده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پایان پیام/

کد خبر 1774148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha