نماز جمعه، دژ مستحکم نظام در برابر توطئه های دشمن

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد نماز جمعه را دژ مستحکم نظام در برابر دشمن و توطئه‌های آنها دانست و گفت:این پایگاه و جایگاه در گذشته تاثیرگذار بود و امروز نیز تاثیرگذاری لازم را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، با اظهار تاسف از عدم حضور مدیران در این نشست، گفت: توقع می‌رفت مدیران استانی در این نشست حضور بیشتری داشته باشند که این جای تاسف داشته و نسبت به این مسئله، معترض هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی در ایران اقامه نماز جمعه است.

وی افزود: این دستاورد بزرگ امروز به پایگاه و جایگاه قدرتی برای نظام و کشور در برابر دشمنان این انقلاب تبدیل شده است.

آیت الله حسینی با اشاره به سوء استفاده دشمنان از اجتماعات کوچک با شعارهای ساختارشکنانه، بیان کرد: امروز نماز جمعه در حدود ۹۰۰ پایگاه با حضور انسان‌های مومن و بزرگ برگزار می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد نماز جمعه را دژ مستحکم نظام در برابر دشمن و توطئه‌های آنها دانست و یادآور شد: مطالبی که در نماز جمعه مطرح می‌شوند سیاسی و عبادی بوده تا مردم بر اساس دانایی و آگاهی تصمیم بگیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه نماز جمعه جایگاه مهم، اثرگذار و رسانه انقلاب و نظام است، اظهار کرد: این پایگاه و جایگاه در گذشته تاثیرگذار بود و امروز نیز تاثیرگذاری لازم را دارد که مسئولان باید نسبت به تقویت آن همکاری لازم را داشته باشند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه مصلی ها باید در شأن مردم و هر منطقه باشند، گفت: توجه به بحث وسایل سرمایشی و گرمایشی مصلی ها یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طبق مصوبه شهرداری باید برای جابجایی مردم همکاری لازم را در نماز جمعه داشته باشد، افزود: تبلیغات محیطی یک ضرورت بوده و مسئولان و کارمندان نیز در نماز جمعه به عنوان یک اجتماع فرهنگی و سیاسی حضور داشته باشند.

وی از همه به ویژه مسئولان خواست که نسبت به نماز جمعه بی‌تفاوت نباشند.

آیت الله حسینی به نکات مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: دولت‌ها همیشه نقاط ضعف و قوت دارند، ولی تخصیص اعتبارات این دولت در زمینه‌های مختلف در این ایام بی‌سابقه بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی برای مساجد استان اختصاص یافت، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی، مصلی ها، زائرسرای مشهد، موکب اربعین، راهیان نور، کشاورزی، آبزیان، مرغ تخمگذار و... حمایت‌های خوبی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حذف ارز ترجیحی کار خطرناکی بود که هیچ دولتی جرات اجرای آن را نداشت ولی در این دولت انجام گرفت.

آیت الله حسینی یادآور شد: با توجه به جایگاه نماز جمعه و امام جمعه که توجه خاصی به آسیب‌های اجتماعی و بحث فرهنگ عمومی دارند، وظیفه داریم به مسئله فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توجه به مسائل فرهنگ عمومی یک ضرورت بوده که اگر این گونه نباشد، بالندگی لازم در جامعه صورت نمی‌گیرد.

آیت الله حسینی فلسفه نماز جمعه را حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در جامعه دانست که باید آنها نسبت به همه مسائل دانا و آگاه باشند و افزود: آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که شورای فرهنگ عمومی باید آنها را پیگیری و رصد کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وضعیت حجاب متاسفانه بعد از فتنه سال گذشته ترویج شده و دولت‌ها با گرایش‌های مختلف در این زمینه جدی نبودند، لایحه حجاب عفاف پاسکاری شد و این نشان می‌دهد که نمی‌خواهند در این زمینه جدی عمل کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بسیاری از مناطق بیشتر به مسئله حجاب و عفاف توجه دارند و رعایت می‌کنند، بیان کرد: این قانون به کارمندان و ادارات ابلاغ شده و اگر تعداد معدودی افراد در مناطقی رعایت نمی‌کنند، می‌توان با انجام کار فرهنگی در این زمینه اقدام کرد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه فرهنگ باید رصد و پایش شود، ادامه داد: کارها باید با برنامه، دارای جدیت و به صورت قانونی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از تیراندازی در عروسی‌ها شد و افزود: خوانندگان در مراسمات عزاداری هزینه‌های سنگینی به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند که باید شورای فرهنگی عمومی شهرستان‌ها راهکاری برای این موضوع ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید خود احساس مسئولیت کنند و پای کار باشند، بیان کرد: حدود چهار هزار شبکه بیگانه بر علیه فرهنگ و انقلاب اسلامی فعالیت دارند، چون انقلاب اسلامی به عنوان رهبری محور مقاومت را مانع فعالیت‌های شوم خود می‌دانند، در این راستا بیکار نمی‌نشینند.

آیت الله حسینی بر بیان نقد منصفانه تاکید کرد و یادآور شد: شاید در راستای فعالیت‌های انقلاب و نظام سوء مدیریت‌هایی نیز وجود داشته باشد، ولی می‌توان گفت که انقلاب اسلامی معجزه‌ ای بود که در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های ارزشمندی را انجام داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید، گفت: هر دولتی که بر سر کار می‌آید باید در راستای منافع و مصالح ملی و عمومی جامعه گام برداشته و در مسیر ولایت و شهدا حرکت کند.

کد خبر 1774163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha