طرح های راهسازی آزادراه اراک - راهجرد و کنارگذر شمالی اراک سرعت می گیرد

جمالیان گفت: طرح های راهسازی آزادراه اراک - راهجرد و کنارگذر شمالی اراک سرعت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی مسایل مربوط به پروژه های حمل و نقل و جاده ای استان، از جمله آزادراه اراک -راهجرد و کنارگذر شمالی اراک را مطرح کرد و تصمیمات لازم در راستای سرعت بخشیدن به انجام و اتمام آنها گرفته شد.

 وی افزود: به دستور دکتر خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی تسریع در روند اجرایی شدن پروژه آزاد راه راهجرد به اراک و تکمیل کنارگذر شمالی اراک انجام می پذیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از موارد دارای اهمیت در اراک موضوع کنارگذر شمالی می باشد، بیان کرد:  با دستور دکتر خادمی مقرر گردید پیگیری بودجه ای و تامین اعتبار کنارگذر شمالی صورت پذیرد و خواسته ما از وزارت راه و شهرسازی این می باشد که تا پایان سال جاری 25 کیلومتر آن وارد فاز بهره برداری گردد.


دکتر جمالیان در ادامه گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم و افرادی که از مسیر های مواصلاتی استان مرکزی تردد می کنند بحث بزرگ راهها و جاده ها می باشد و بزرگراه راهجرد، که قسمتی از کریدور شمال به جنوب کشور می باشد، متاسفانه با توجه به حجم بالای تردد ها و تصادفات جاده ای که در این منطقه حادث می گردد اقدام اساسی در این مورد تا به حال صورت نپذیرفته است.

این مقام مسئول  ادامه داد: در این جلسه مقرر گردید که کارهای اداری و تعیین پیمانکار آزاد راه راهجرد به اراک سرعت بگیرد تا این بخش مغفول مانده کریدور شمال به جنوب که از بندر انزلی تا خرمشهر می باشد به زودی اجرا و به بهره برداری برسد.


وی در ادامه با توجه به اینکه محور منطقه قره کهریز یکی از مهمترین طرح های راهسازی در شهرستان اراک است، بیان کرد: پیگیری اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی این محور از معاون وزیر راه و شهرسازی صورت پذیرفت که ایشان دستورات لازم در این زمینه را صادر فرمودند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ایمن سازی راه ها و مسیرهایی که تردد در آنها صورت می‌گیرد و رفع نقاط حادثه خیز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مورد توجه مسؤلین امر قرار گیرد.

کد خبر 1774179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha