استفاده از زبان طنز برای یاد دادن دین/ روضه‌ها در آخرالزمان نجات‌بخش هستند

یک کارشناس مذهبی با توصیه به مراقبت در برابر داعشی‌های فرهنگی؛ بر استفاده از زبان طنز در یاد دادن دین و توجه به توسل و روضه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام محمدتقی حسین‌زاده، چهارشنبه شب(۳ مرداد) در مراسم شب‌های دهه دوم محرم موکب سفینة النجاه گفت: امروز باید مراقب داعشی‌های فرهنگی که حیا و عفت جامعه را نشانه گرفتند، باشیم.
این کارشناس دینی و مشاور خانواده افزود: آنقدری که بی‌عفتی و بی‌حیایی امروز به جان زندگی‌های خانوادگی افتاده و زمینه طلاق را فراهم کرده، مسائل اقتصادی تا این حد به خانواده ضربه نزده است.
وی با بیان اینکه پیام قرآن خواندن سر بریده امام حسین علیه‌السلام برای جامعه امروز این است که سر از تن جدا شد اما قرآن از حسین علیه‌السلام جدا نشد؛ اظهار کرد: پس اگر می‌خواهید از امام حسین علیه‌السلام جدا نشوید با قرآن باشید.
وی با تاکید بر اینکه باید عاشورای امروز را مطالعه و یزید و شمر زمانه را شناخت؛ گفت: برخی شمر دیروز را لعنت می‌کنند اما با شمر امروز سر یک سفره می‌نشینند؛ مادری که عشق او فرزند بوده، امروز از بغل کردن سگ لذت می‌برد زیرا فراموش کرده یزید سگ‌باز ممکن است یک عده را امروز  با سگ، بازی بدهد.
حجت‌الاسلام حسین‌زاده خاطرنشان کرد: باید مانند حضرت ابراهیم علیه‌السلام نسبت به محیط اطراف خود بی‌تفاوت نباشیم که آن حضرت با هنر بی نظیر خود محیط را اصلاح کرد اما اگر نمی‌توانی ابراهیم باشی و محیط را عوض کنی، اصحاب کهف باش و فرار کن زیرا فرد در محیط خراب به مرور دین و زندگی خود را از دست می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اهمیت دادن به خانواده باید بیش از اهمیت دادن به دوستان باشد؛ گفت: بهترین و سالم‌ترین زندگی بودن با خانواده است و اصل زندگی والدین هستند.
این کارشناس دینی محیط بد، رفیق بد، لقمه بد و ابزار بد را مایه بدبختی انسان دانست و افزود: به خون حاج قاسم اگر کسی لقمه بد و حرام سر سفره آورد، فرزندش عصای دست او نمی‌شود که چماقی بر سرش خواهد شد.
وی ادامه داد: مهمترین ابزاری که باعث آسیب به زندگی‌های امروزی شده همین تلفن همراه است که اگر کسی سواد رسانه نداشته باشد، نابود می‌شود پس بدانیم شبکه‌های اجتماعی کجای زندگی ما هستند.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده تصریح کرد: کسی که سواد رسانه دارد برای کار ضروری استفاده می‌کند و الا برای سرگرمی و ولگردی و وبگردی به مرور عفت و ایمان را از بین برده و زندگی را سرد خواهد کرد و امروز دلیل اصلی طلاق همین است‌.
مشاور خانواده در پایان یادآور شد: باید با زبان طنز دین را به مردم یاد بدهیم و بدانیم آنچه در آخرالزمان نجات‌بخش است، توسل و روضه‌ها است.

کد خبر 1774187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha