برگزاری اولین اجلاسیه فرزندان شاهد به میزبانی بهشهر

اولین اجلاسیه فرزندان شاهد منطقه بهشهر، نکا و گلوگاه به میزبانی بهشهر با هدف بزرگداشت دومین‌کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهدی داودی_ فرماندار گلوگاه و یکی از فرزندان شاهد شرق مازندران، پنج‌شنبه(۴مرداد) در مراسم پیش اجلاسیه فرزندان شاهد منطقه بهشهر، نکا و گلوگاه در  سالن بصیرت ارشاد بهشهر اظهار کرد: تبیین رسالت شهدا، رسالت هر روز ماست و بلید در این راستا ثابت قدم باشیم.

وی افزود: باید فرهنگ شهادت در جامعه تقویت شود و باید در نسل جدید فرهنگ شهدایی و ارزش ها نهادینه شود و این مهمترین وظیفه ماست.
فرماندار گلوگاه یادآور شد: شهدا مردان خدایی بودند که با سر رفتند و ساده برگشتند و اکنون باید یاد و نام ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان‌مازندران دین را از محرومیت و حصار خارج کردند، در جلی جای استان بدرخشد و الگوی همگان باشد.
داودی با بیان اینکه دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان‌مازندران  به زودی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۷ اجلاسیه فرزندان و همسران شهدا اجرا می شود و اولین‌پیش اجلاسیه در منطقه شرق مازندران برگزار شد.
فرماندار گلوگاه یادآور شد: امروز شهید ما را گرد هم جمع کرد و واژه ملی و دینی و انسانی است و مسوولیت سنگینی امروز نهادینه کردن یاد و پیام شهداست و یاد شهدا باید در همه جامعه طنین انداز باشد.

برگزاری اولین اجلاسیه فرزندان شاهد به میزبانی بهشهر
وی افزود: نسل های آینده باید متوجه ارزش های شهدا باشند که نیاز دیگران را بر خود برتر دانستند و از خود گذشتند تا ما بمانیم و اگر یاد شهدا فراموش شود، پیام شهدا به قهقرا  خواهد رفت.
این مسوول با بیان اینکه اخلاق در گفتار و رفتار رویکرد مهم شهدا بود، اظهار کرد: صلابت و یکرنگی و  حس خروج از منیت داشتند و پیام شهدا اعتقاد به توحیدخداوند بود و اینکه سنگر را خالی نکنید، رهبر را تنها نگذلرید، حجلب و عفاف را رعایت کنید، همه و همه دغدغه شهدا بود و اکنون حلقه مفقوده ای است که نسل جدید شهدا را نمی شناسد.
داودی گفت: کنگره با برجسته کردن صوت، نامه، دست خط، وصیت نامه و... تلاش دارد تا شهدا به درستی  به نسل جدید شناسانده شوند و وظیفه ما شناساندن شهدا به نسل جدید است.

کد خبر 1774208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha