محبت امام جمعه عامل جذب نوجوانان و جوانان به نماز جمعه

امام جمعه شهرستان چرام گفت: گاهی محبت و سلام یک امام جمعه می‌تواند باعث جذب نوجوانان و جوانان به نماز جمعه و مسائل دینی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید نورالله افشار» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا، برگزاری و برپایی نماز جمعه در سراسر کشور است.

امام جمعه شهرستان چرام گفت: نماز جمعه به اندازه اهمیت دارد که حتی حکمای جور مثل بنی امیه و بنی عباس این نماز جمعه را تعطیل نمی‌کردند و این اهمیت نماز جمعه را برای بسیج افکار عمومی در مقابله با دشمنان و حوادث می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) نیز به اهمیت این موضوع واقف بودند و مرحوم آیت الله طالقانی را به عنوان نخستین امام جمعه تهران برگزیدند.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: در این ایام مصادف با پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور برنامه‌های متنوعی در شهرستان چرام برگزار می‌شود که بحث غباروبی گلزار شهدا، تجلیل از ریش سفیدان، متنفذین و بزرگوارانی که یک دهه در نهاد امامت جمعه زحمت کشیدند و تلاش کردند، انجام گرفت.

امام جمعه شهرستان چرام بیان کرد: تجلیل از مرحومینی که در نمازهای جمعه حضور فعال داشتند، تجلیل از ائمه جمعه سابق و اسبق که در یک محل حضور داشتند، برپایی میزهای خدمت و همچنین برنامه‌های متنوعی برای این ایام در حال برگزاری بوده یا برگزار خواهد شد.

وی به راهکارهای خود برای جذب افراد به ویژه نوجوانان و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: بهترین راه جذب نوجوانان و جوانان، ارتباط با مدارس و خود دانش آموزان و همچنین ارتباط با خانواده‌های آنها که می‌تواند تاثیر بسیاری در جذب آنها به نماز جمعه داشته باشند.

حجت الاسلام افشار گفت: گاهی محبت و سلام یک امام جمعه می‌تواند باعث جذب نوجوانان و جوانان به نماز جمعه و مسائل دینی شود.

کد خبر 1774212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha