تربیت ۱۷۰ حافظ قرآن از استان‌های مختلف در مجتمع قرآنی شهید سلیمانی کرمان

افتتاحیه سومین دوره تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کرمان در حالی برگزار شد که از حفاظ برتر دوره‌های قبل تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مجتبی شادمانی، عصر پنجشنبه(۴ مرداد) در مراسم افتتاحیه سومین دوره تخصصی حفظ یک ساله کل قرآن کریم در حسینیه ثارالله گفت: ثبت‌نام از متقاضیان هر ساله از اول اردیبهشت تا پایان خرداد انجام می‌شود.

مدیر مجتمع قرآنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: پس از ثبت‌نام یک مصاحبه تلفنی انجام و سپس افراد واجد شرایط به دوره تابستانی ۴۵ روزه دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: سلامت جسمی و روحی یکی از شرایط اصلی پذیرش افراد است  و دوره ۴۵ روزه در واقع برای استعدادیابی است که بدانیم در پایان این دوره آموزشی آزمایشی چند نفر شرایط حفظ یکساله را دارند.

شادمانی با بیان اینکه تیرماه هر سال دوره جدید آغاز می‌شود؛ اظهار کرد: امسال از ۲۵۰ نفر ثبت نامی ۱۵۰ نفر به دوره استعدادیابی راه یافتند.

وی شرکت کنندگان در این دوره‌ها را از استان‌های کرمان، سیستان، هرمزگان، خوزستان، اردبیل، اصفهان، یزد و تهران دانست و افزود: سال گذشته یک جوان از کشمیر هندوستان به کرمان آمد و حافظ کل قرآن شد.  شادمانی تصریح کرد: در دو دوره قبل ۷۰ نفر حافظ۲۰ جزء به بالا و۱۰۰ نفر حافظ ۱۰، ۵ و... جزء شدند.

وی در پایان اظهار کرد: پیش از این مسئولیت موسسه بیت‌الاحزان شیراز را به عهده داشتم که پس از شهادت شهید سلیمانی به دلیل ارادت به ایشان با همسرم به کرمان مهاجرت و مجتمع قرآنی شهید سلیمانی را دایر کردیم.

کد خبر 1774241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha