مراسم بزرگداشت آیت الله حسینی برگزار شد

مراسم بزرگداشت امام جمعه فقید سابق شهر یاسوج در دهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله سید علی اصغر حسینی، امام جمعه فقید سابق شهر یاسوج شب گذشته با حضور قشرهای مختلف مردم در جوار امامزاده آقامیر(ع) دهدشت برگزار و شرکت کنندگان یاد و خاطره آن عالم روحانی را گرامی داشتند.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از خدمات آیت‌الله حسینی امام جمعه فقید یاسوج و شناخت نسل نوجوان و جوان دانست.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در تبیین شخصیت آن عالم وارسته، گفت: انسان وقتی در مقابل این سید بزرگوار می نشست، حقیقتا کوهی از علم را احساس می کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله حسینی علی رغم کهولت سن اما حافظه قوی و تسلط بر مباحث داشت، افزود: وی هوش و ذکاوت کم نظیر داشت و بیش از ۳۰ سال در دانشگاه آزاد استاد بود. 

حجت الاسلام وحدانی فر به نقش بی بدیل حضرت آیت الله آیت الله حسینی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: ایشان هیچ گاه طلبکار و یا اینکه دنبال سهم خواهی باشد، نبود.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی در شناساندن ظرفیت های این عالم در زمان حیات و بعد از رحلت وی، ضعیف عمل کردند. 

وی با اشاره به اینکه در ایام سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور هستیم، افزود: در تبیین اهمیت نماز جمعه پیامبر(ص) می فرماید« اگر کسی از جهت اینکه نماز جمعه را سبک شمارد یا اعتقاد نداشته باشد، حج، زکات و نمازی برای او نیست».  

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت:نماز جمعه آن حکم الهی است که خدا می‌فرماید «بشتابید» و یک سوره قرآن را به این نام نامگذاری کرده است.

گفتنی است، این مراسم به همت شورای فرهنگ عمومی و همکاری ستاد نماز جمعه شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

کد خبر 1774266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha