«عشق آباد» دوازدهمین شهر خراسان جنوبی شد

«عشق آباد» با حضور استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری به عنوان دوازدهیمین شهر خراسان جنوبی به صورت رسمی معرفی و سرپرستی فرمانداری این شهر به عهده سیداحمد حقانی ثانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، طی جلسه شورای اداری امروز (۵ مرداد) در عشق آباد با حضور استاندار خراسان جنوبی این شهر به عنوان دوازدهمین شهر خراسان جنوبی معرفی شد. 

در این جلسه ارتقاء بخش دستگردان طبس به شهرستان عشق آباد امروز در شورای اداری عشق آباد رسما از سوی استاندار اعلام شد.

گفتنی است در این جلسه سیداحمد حقانی ثانی به عنوان سرپرست فرمانداری شهر عشق آباد معرفی شد و حکم ایشان ابلاغ شد. 

حقانی سرپرست فرمانداری عشق آباد در این جلسه گفت: به مردم این شهرستان و مسئولان اعلام می‌کنم برای پیشرفت شهرستان عشق آباد تلاش جهادی مد نظر قرار گیرد و از هرگونه حاشیه سازی پرهیز شود. 

وی از استاندار خراسان جنوبی، فرماندار طبس و نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه خواست برای طی کردن روند ملزومات اداری ارتقای شهرستان عشق آباد و گذر از پیچیدگی های شهرستان شدن عشق آباد ، همراهی لازم را با فرمانداری عشق آباد داشته باشند.

شهرستان عشق‌آباد از جنوب غربی تا جنوب با شهرستان طبس، از شرق با شهرستان بشرویه، از شمال با شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی و از غرب با شهرستان شاهرود استان سمنان همسایه است.

شهرستان عشق آباد به مساحت ۱۱ هزار و ۲۲۱ کیلومتر مربع در فاصله ۱۰۵ کیلومتری طبس قرار دارد و دارای ۳۲۵ آبادی مسکونی و غیر مسکونی اقماری است که از این تعداد ۲۳۳ آبادی آن دارای سکونت فصلی و ۹۳ روستا و محله آن دارای سکونت دائمی است. 

این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و بخش کوه یخاب و چهار دهستان به نام دهستان کوهیخاب، دهستان چاه مسافر، دهستان دستگردان و دهستان ده محمد و یک شهر به نام شهر عشق آباد است.

کد خبر 1774272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha