ارتقای بخش دستگردان به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید

طالبی گفت: ارتقای بخش دستگردان اتفاق بزرگی که به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید و رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشت که این بخش به شهرستان ارتقاء یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز جمعه (۵ مرداد) در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تازه تأسیس عشق‌آباد اظهار داشت: برای ارتقاء و تشکیل یک دهستان، بخش یا شهرستان جدید، فراز و نشیب‌ های زیادی باید طی شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ارتقای بخش دستگردان به شهرستان نیز پیگیری‌ها از مهرماه ۱۴۰۱ شروع شد، افزود: فرمانداری طبس طرح اولیه ارتقای بخش را تهیه کرده و این طرح به وزارت کشور ارسال شد.

وی با ذکر این نکته که طرح ارتقای بخش دستگردان به شهرستان چندین مرتبه از وزارت کشور برگشت خورد تا ایرادات مختلف آن رفع شود، اظهار داشت: مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور چند روز به صورت میدانی در منطقه حضور پیدا کرد و بررسی‌های لازم را انجام داد.

طالبی گفت: استاندار خراسان جنوبی طی چندین جلسه در هیأت دولت و کمیسیون سیاسی و امنیتی وزارت کشور از طرح دفاع کرد تا اینکه در نهایت هیأت دولت در پایان تیرماه امسال طرح تشکیل شهرستان عشق آباد را مصوب کرد و توسط وزارت کشور به استانداری ابلاغ شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: نباید مردم منطقه و مسئولان انتظار داشته باشند امروز که شهرستان تشکیل شد از فردا همه ادارات، امکانات و زیرساخت‌ های دیگر شهرستان‌ها در این منطقه ایجاد شود اما همه مسئولان و دست اندرکاران باید پیگیری و همکاری لازم را برای ارتقاء منطقه داشته باشند.

وی متذکر شد: مصوبه هیأت وزیران برای ارتقای بخش دستگردان و بعد تشکیل شهرستان به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال می شود تا چارت سازمانی لازم تدوین و ابلاغ شود که امیدواریم این اقدام در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

طالبی با اشاره به اینکه رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به منطقه داشت که این بخش به شهرستان ارتقاء یافت، افزود: دوری و فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری عشق آباد از مرکز استان، فاصله از مرکز شهرستان و... از جمله دلایل ارتقای این بخش بوده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش استاندار خراسان جنوبی، وزیر کشور، نمایندگان کنونی و سابق مردم غرب استان در مجلس بیان کرد: ارتقای بخش دستگردان اتفاق مبارک و افتخار بزرگی است که به همت دولت سیزدهم به ثمر رسید.

کد خبر 1774281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha