واکنش نیروهای مقاومت به شهادت « شیخ ابو عره» از رهبران حماس

جنبش حماس و جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین شهادت «شیخ ابوعره» از رهبران جنبش حماس در زندان‌های صهیونیستی را محکوم کردند و نهادهای مرتبط با زندانیان فلسطینی نیز این اقدام را ترور نیروهای مقاومت توسط رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، اشغالگران رژیم صهیونیستی داخل زندان‌های خود جنایت جدیدی مرتکب شدند و «مصطفی ابوعرّه» از رهبران جنبش حماس در کرانه باختری در نتیجه وخامت وضعیت سلامی اش به دلیل بی توجهی زندانیان این رژیم به شهادت رسید.

موسسه امور زندانیان و آزادگان و باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کردند: شیخ مصطفی ابو عره (۶۳ ساله) پس از انتقالش از زندان ریمون به زندان سوروکا در نتیجه وخامت شدید جسمانی به شهادت رسید.

این دو نهاد فلسطینی مرتبط با امور زندانیان در بیانیه ای تاکید کردند: شهید ابوعره از ساکنان شهرک عقابا در منطقه طوباس در کرانه باختری و از رهبران جنبش حماس است که از سال ۱۹۹۰ بارها دستگیر شده است و مجموع سالهای بازداشتش نزدیک به ۱۲ سال می رسد.

این شهید یکی از تبعیدشدگان مرج الزهور در جنوب لبنان در سال ۱۹۹۲ به شمار می آید. اشغالگران آخرین بار در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی وی را بازداشت کردند. او قبل از بازداشت از مشکلات شدید سلامتی رنج می برد و نیاز به پیگیری درمانی داشت.

وزارت اسرا و آزادگان در نوار غزه، شهادت ابوعره را ترور اشغالگران در زندان دانست و آن را محکوم و اعلام کرد: بیش از ۵۵ زندانی دیگر نیز از آغاز جنگ نسل کشی در داخل زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند.

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای شهادت مصطفی ابو عره را تسلیت گفت و اشغالگران صهیونیستی را مسئول ترور وی به دلیل سهل انگاری عمدی پزشکی دانست.

حماس قتل او را یک ترور ناجوانمردانه جدید دانست که به سابقه جنایت اشغالگران علیه زندانیان اضافه کرده است.

این جنبش به اسیران فلسطینی وعده آزادی قریب الوقوع و رهایی از زندان های ظلم و بی توجهی پزشکی و رفتار غیرانسانی داد که شبانه روز در معرض آنها قرار دارند.

حماس از همه مجاهدان خواست تا برای انتقام خون این شهید و شهدای فلسطین، گلوله‌ها و بمب‌ها خود را به سمت سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی هدف قرار دهند.

در همین حال، جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین در بیانیه ای گفت: مقاومت برای پاسخ به جنایت ترور مصطفی ابو غزه، فعالیت خود را افزایش می دهد.

این جبهه مردمی تاکید کرد: هیچ حایی برای صهیونیستها وجود ندارد و هیچ پناهگاهی از حملات مقاومت در امان نیست.

در این بیانیه آمده است: همه گروه‌های مقاومت فلسطین، همه تلاش‌های خود را برای پایان دادن به رنج اسرای داخل زندان‌های اشغالگر ادامه خواهد داد  و متعهد به آزادی همه آنها شد.

پس از اعلام شهادت این رهبر ارشد حماس در داخل صهیونیستی، راهپیمایی به سمت خانه شهید در شهرک عقابا در طوباس آغاز شد.

کد خبر 1774286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha