نمازجمعه از فرائض بسیار مهم جامعه اسلامی است 

آیت الله نورمفیدی گفت: نمازجمعه نعمت بزرگ الهی و حج مساکین و از فرائض بسیار با اهمیت و مهم جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در پیام رسانه ای به مناسبت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی گفت: نمازجمعه نعمت بزرگ الهی و حج مساکین و از فرائض بسیار با اهمیت و مهم جامعه اسلامی است.  

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه این اجتماع بزرگ امت اسلامی در روزهای جمعه در تمامی بلاد اسلامی تشکیل می شود، افزود: این اجتماع همانند برگزاری حج است  و مسلمانان هر هفته در هر کجای جهان اسلام که باشند با شکوه در نماز جمعه شرکت می‌کنند و قدرت و عظمت اسلام را نمایان می کنند.

وی ادامه داد: انقلاب با عظمتی را که حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و تاسیس کردند، نیازمند یک پشتوانه دائمی بود که نشان دهد ما در صحنه هستیم و این نمازجمعه است که می‌تواند چنین پشتوانه ای را داشته باشد، این پشتوانه از آثار و برکات نمازجمعه است.  

امام جمعه گرگان با بیان اینکه دشمنان ما از برگزاری باشکوه نمازهای جمعه ناراحت هستند و از خلوت شدن نماز خوشحال می شوند، گفت: اگر نمازجمعه خلوت شود می گویند انقلاب پایگاه خودش را از دست داده است.  

وی تاکید کرد: بر مومنین و انقلابیون فرض و لازم است که این قدرت و پشتوانه را برای انقلاب همیشه نشان بدهند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: لازم است  برای ائمه جمعه ای که بودند و خدمت کردند، همچون  مرحوم آیت الله طالقانی و شهدای این راه شهید آیت الله مدنی، شهید آیت الله اشرفی و شهیدان صدوقی و دستغیب و بزرگانی که برای پشتیبانی از انقلاب و برگزاری نماز جمعه زحماتی کشیدند دعا کنیم و همنشینی آنان را با پیامبر(ص) و اولیای دین از خداوند متعال مسئلت نمائیم.


 

کد خبر 1774287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha