مطالبه گری و بیان مشکلات، از توقعات به حق مردم درباره خطبه های امام جمعه است

امام جمعه چرام گفت: مطالبه‌گری و بیان مشکلات از توقعات به حق مردم درباره خطبه‌های نماز جمعه است؛ اما متأسفانه برخی مسئولان تاب تحمل نقدها را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «سید نورالله افشار» ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر چرام گفت: امروز سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی با فرمان امام ره و به امامت آیت‌الله طالقانی (ره) است.

امام‌جمعه شهر چرام افزود: در بعضی از روایات اسلامی در مورد نمازهای روزانه آمده «هنگامی که نماز (نمازهای یومیه) برپا شود، برای شرکت در نماز ندوید و با آرامش گام بردارید» اما در مورد نماز جمعه آیه‌ قرآن می‌گوید: فاسعوا (بشتابید) و این دلیل بر اهمیت فوق‌العاده نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه واقعی نمازی است که باعث ناراحتی جریان‌های زر، زور و تزویر شود، عنوان کرد: مطالبه‌گری و بیان مشکلات از توقعات به حق مردم درباره خطبه‌های نماز جمعه است؛ اما متأسفانه برخی مسئولان تاب تحمل نقدها را ندارند.

افشار گفت: از زحمات و تلاش‌های خالصانه برادر ارزشمندم حضرت حجت‌الاسلام جناب آقای طزری، امام‌جمعه سابق چرام کمال تقدیر را دارم، ادامه‌دهنده راه سیدالشهدا (ع)، مقید به آداب شرع و تقوا الهی است.

خطیب نماز جمعه شهر چرام با بیان اینکه ضرب‌المثل ایرانی می‌گوید « نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب» که در مواردی مردم استفاده می‌کنند، افزود: در طب سنتی و اساطیر ایرانی به داروی حیات‌بخش انوش دارو یا نوش‌دارو می‌گفتند؛ مراد این است بعد از مرگ بهترین داروها نیز فایده‌ای ندارند.

وی ادامه داد: بعد از چندین سال قرار است جاده اصلی بین دو شهرستان چرام و دهدشت تکمیل شود، کاش قبل از این حوادث رانندگی انجام می‌گرفت و ما عزادار داغ جوانان چرامی نمی‌شدیم.

افشار تأکید کرد: کسانی که مقصر در جاده فوق و قتل ده‌ها نفر از همشهریانمان هستند باید محاکمه شوند و این توقع زیادی از دستگاه قضایی استان نیست.

امام‌جمعه شهر چرام اظهار کرد: برخی از مسئولان دهدشت اظهار ناراحتی و گلایه از حادثه اخیر و جان‌دادن چهار نفر کردند که تشکر می‌کنم، اما اگر می‌خواهید کمکی به مردم چرام کنید؛ چون این مسیر بیشتر مورد تردد مردم چرام است تقاضایم تکمیل ورودی دهدشت بعد از روستای سمغان تا ورودی دهدشت است تا شاهد حادثه تلخ دیگری نباشیم.

وی افزود: اجرای نیوجرسی یا جداکننده، نیاز جاده چرام به دهدشت است که تقاضای مردم چرام انجام این موضوع از مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

افشار خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تشکیل جهاد سازندگی در اوایل انقلاب، نگاه ویژه خود به روستا و عشایر را نشان داد و دولت شهید رئیسی نیز تمرکز بر آبادانی و پیشرفت روستاها با تأمین امکانات و زیرساخت‌ها داشت، چون با افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها، شاهد گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها بوده‌ایم و بخشی از جمعیت مولد روستایی به مناطق کم‌برخوردار شهری انتقال‌یافته است.

امام‌جمعه شهر چرام گفت: معاون عمرانی استاندار جناب آقای روستا، مدیرعامل اداره برق استان جناب آقای روستایی و مدیرعامل آب و فاضلاب استان جناب آقای صالحی، روستای توگبری آخر دنیا است.

وی با بیان اینکه از سیاست‌های اصلی مدیران و برنامه‌ریزان کشور توجه به توسعه روستاها است، افزود: حدود ۹۰ خانوار در منطقه توگبری زندگی می‌کنند که اکثر مردم دامدار هستند و بیش از ۱۰ هزار رأس گوسفند را نگهداری می‌کنند؛ اما فقط بخشی از جاده روستای توگبری آسفالت است و برق و آب نیز ندارند.

افشار ادامه داد: متأسفانه بخشی از مردم به سمت حاشیه‌نشینی شهر مثل پیر حاجتی رو آورده‌اند که حاشیه‌نشینی مشکلات و آسیب‌های خاص خود را دارد.

امام‌جمعه شهر چرام خطاب به مسئولان گفت: مردم تعهد داده‌اند که از وسایل عمومی مثل پمپ‌های آب و ترانس‌های برق مواظبت کنند و منتظر اقدام مسئولان برای رفع مشکلات این روستا هستیم و اگر اقدامی صورت نگیرد، مجدد در خطبه‌ها سهل‌انگاری‌ها درباره این روستا را ذکر خواهم کرد.

کد خبر 1774290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha