مردم تاب و توان بر سر کار آمدن دوباره افراد ناکارآمد را ندارند

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: هویت افرادی را که در دولت‌های گذشته مسئولیت داشتند برای همه مردم مشخص شد و مردم تاب و توان بر سر کار آمدن دوباره افراد ناکارآمد را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در رابطه با ویژگی‌های حضرت زینب (س) دانست و اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان پیام رسان حادثه عاشورا، نقش برجسته‌ای در سرکوب کردن دشمنان و برملا کردن حادثه عاشورا داشت.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: حضرت زینب (س) دارای ویژگی‌های برجسته‌ای از جمله ولایت پذیری، مسئولیت پذیری صبر و استقامت، ایثار و از خود گذشتگی بود .

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های حضرت زینب سلام الله علیها ولایت پذیری بود و خداوند متعال در سوره تحریم نام چهار زن را نام می‌برد، دو تا ولایت مدار و دو تا زن ضد ولایت بودند.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: آن دو زن ولایت مدار و مطیع «آسیه» همسر فرعون و حضرت «مریم» دختر عمران مادر حضرت عیسی علیه السلام است و آن دو زن ضد ولایت یکی زن حضرت نوح و یکی هم زن حضرت لوط بود.

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: یکی از دلایلی که زنان پیغمبر حق ازدواج ندارند، همین است که آنها ام المومنین هستند و باید جایگاه آنها حفظ شود.

وی دومین ویژگی حضرت زینب (س) را تسلیم و رضا دانست و گفت: شیطان خدا و معاد را قبول داشت ۶ هزار سال هم خدا را عبادت کرد ولی تسلیم نبود، چون وقتی خداوند متعال فرمود «اسجدوالادم بر آدم سجده کن» از خدا دلیل می‌خواست که چرا من بر آدم سجده کنم؟ در حالی که آدم از خاک و من از آتش ساخته شده‌ام».

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تاکید بر اینکه باید در مقابل خدا و امر او تسلیم باشیم و رضایت او را شرط بدانیم، افزود: حضرت زینب (س) فرمود: «ما رأیت الا جمیلا» تمام صحنه‌هایی که حضرت زینب سلام الله علیها دید برایش زیبا بود، چون همه چیز برای خدا بود، دفاع از دین، مقاومت، کشته شدن‌ها هم برای خدا بود و کاری که برای خداست زیباست، لذا این صبر و مقاومت کارساز، نتیجه‌اش بهشت است.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه باید از نهضت عاشورا عبرت بگیریم و بدانیم جنگ تحمیلی و مقاومت ما در مقابل دشمن نشات گرفته از مکتب عاشورا بود، ادامه داد: صبر، مقاومت و ایستادگی در مقابل رژیم شاهنشاهی درسی بود که امام حسین (ع) به ما یاد داد و با شعار «هیهات من الذله» انقلاب اسلامی را به اوج پیروزی رساندیم.

وی زیبایی‌های کربلا در نیت، محتوا و رفتار دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال نعمت‌های بسیاری به ما داد که باید شکرگزار این نعمت‌ها باشیم و در کنار این نعمت‌ها، مصیبت‌ها قرار می‌گیرد، در کنار خوشی‌ها ناخوشی‌ها قرار می‌گیرد، باید به هر دو راضی باشیم.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم ضمن گرامی داشت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت حضرت آیت الله طالقانی، بیان کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب «نماز جمعه یک فریضه استثنایی است، همانند حج و چه بسا بالاتر از حج».

خطیب نماز جمعه مارگون یادآور شد: در روایتی پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: در هر روز جمعه برای شما یک حج است و یک عمره. حج شما، این حرکت شما به سمت نماز جمعه است»، گویا هر حضور جمعه شما در نماز جمعه همانند یک حج تمتع برای مؤمنین است و انتظار برای نماز عصر بعد از دو رکعت نماز جمعه، همانند حج عمره است.

وی ادامه داد: ویژگی پنجم مرداد ۱۴۰۳، مصادف شدن آن با روز جمعه است که همچون پنجم مرداد ۱۳۵۸ که نخستین نماز جمعه در روز جمعه اقامه شد، امسال هم پنجم مرداد با روز جمعه مصادف شده و برکت خاصی را رقم زده است.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: فضیلت، معنویت و جایگاه نماز جمعه هم در ادبیات دینی ما، فرمایش ائمه اطهار، قرآن کریم و فرمایشات امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری بیان شده است.

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: هر سال این ایام فرصتی می‌شود برای مجموعه نهاد امامت جمعه و ستادهای نماز جمعه سراسر کشور تا اینکه جایگاه نماز را تقویت کرده و ابعاد فضیلتی آن را برای عموم جامعه دینی بازگو کنند.

وی اظهار کرد: بیان کارکردهای نماز جمعه به عنوان یک فریضه و نعمت که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا برای ما رقم خورده، در بیش از ۴۰ سال گذشته آثار پربرکت و فراوانی داشته و نقش آفرینی این قرارگاه فرهنگی و بصیرت آفرین با کارکردهای متنوعی که دارد، نقش مؤثر و به سزایی ایفا کرده است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: در انتخابات مجلس و انتخابات ریاست جمهوری پایگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور نقش به سزایی داشتند و در چهار دهه گذشته توانسته نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون گفت: این قرارگاه فرهنگی و این اجتماع وحدت بخش و بصیرت آفرین و این فضیلت عبادی - سیاسی بتواند در اجتماع مؤمنان، هماهنگی و وحدت بخشی و همچنین در ناامیدسازی و خنثی سازی نقشه‌های دشمنان ایران اسلامی، نقش آفرین باشد و در خدمت مردم قرار بگیرد و بتواند بهترین خدمت رسانی را به مردم ایران اسلامی ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک قرارگاه است، قرارگاه ایمان، قرارگاه تقوا، قرارگاه بصیرت، قرارگاه اخلاق و از تعبیر قرارگاه نباید ما وحشت کنیم، چون قرارگاه جزو تعبیرات و اصطلاحات مربوط به جنگ، مبارزه و این موارد است.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه این جنگ وجود دارد، بر ما تحمیل شده  و ما در حال جنگ هستیم، تاکید کرد: این جنگ، نظامی نیست؛ جنگ معنوی است، جنگ اعتقادی و ایمانی است، جنگ سیاسی است، همچنان‌که در دفاع مقدّس، هشت سال بر ما جنگ را تحمیل کردند.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: ما که دنبال جنگیدن با همسایه‌ نبودیم، بر ما تحمیل شد؛ حمله کردند. ما ابتدا حمله نمی کنیم؛ حتّی در جایی که دفاع لازم نباشد، دفاع هم نمی کنیم.

وی به برخی از آثار و برکات نماز جمعه اشاره کرد و افزود: تقویت روحیه اخوت و برادری تشکل نیروهای اسلام، رشد فکری و سیاسی مسلمانان، تقویت روحیه جمعی و مرکزیت بسیج مردمی است، لذا در روایت داریم امام صادق (ع) می‌فرماید «هیچ قدمی نیست که در راه نماز جمعه برداشته شود مگر آنکه بدن آن را بر آتش حرام می‌سازد».
حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: امیرالمومنین امام علی (ع) می‌فرماید «در محضر خداوند برای ۶ گروه ضمانت بهشت نمودم، یکی از آنان کسانی است که به قصد نماز جمعه از منزل خارج شده و در آن حال مرگ او فرا رسیده است».
خطیب نماز جمعه مارگون با بیان اینکه دو عامل اساسی حیات طیّبه را نماز جمعه به هم گره زده، یاداور شد: یکی ذکرالله، یکی حضور مردمی؛ «فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَة» این حیات طیّبه حالا ارکانی دارد لکن جزو مهم‌ترین ارکانش این دو رکن است: یعنی یکی توجّه به خدا، رو به خدا کردن، آن جنبه‌ به قول آقایان یلی الرّب مسئله، یکی هم حضور مردم و اجتماع مردم؛ این دو مورد در نماز جمعه جمع شده‌اند.
وی از همه دست‌اندرکاران در برگزاری نماز جمعه اعضای دفتر، ستاد نماز جمعه، دستگاه‌های فرهنگی و مسئولینی که تاکنون حامی دین بوده و هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام خواجه پور به پیشنهاد ناکارآمدترین‌ها برای حساس‌ترین پست‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه عاملان دهه سوخته و از دست رفته اقتصاد ایران که بانیان بسیاری از گرفتاری‌های امروز و برخی از آنها قانون‌شکن و قانون‌گریز بودند، در حال بازگشت به عرصه مدیریت کشور هستند و به نظر می‌رسد کارگروه‌های انتخاب وزرا نه برای اهداف اعلامی، بلکه برای پست و مقام گرفتن اعضاء در معاونت‌ها تشکیل شده است.
امام جمعه شهرستان مارگون از رئیس جمهور خواست که از نیروهای ناکارآمد و ناتوان که سوابق آنها در دولت دوازدهم برای همه اثبات شد برای کابینه جدید انتخاب نکند و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که همچنان در کشور وجود دارد، مسئله اقتصادی بوده که آقای رئیس جمهور پیشنهاد ناکارآمدترین را برای حساس‌ترین پست‌های اقتصادی دادند.
وی تاکید کرد: اگر با این وضعیت و پیروی از تفکرات و روند کاری دولت دوازدهم پیش برویم، شاهد بیشتر شدن مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر در کشور خواهیم بود.
حجت الاسلام خواجه پور ضمن تبریک هفته بهزیستی، از رئیس جمهور خواست افرادی را برای کابینه انتخاب کنند که دلسوز و پایبند به آرمان‌های نظام، انقلاب، خون شهدا و ولایت باشند و گفت: هویت افرادی را که در دولت‌های گذشته مسئولیت داشتند برای همه مردم مشخص شد و مردم تاب و توان بر سر کار آمدن دوباره افراد ناکارآمد را ندارند.
کد خبر 1774295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha