امید به آینده یکی از مهمترین شاخص‌های ملی و منطقه‌ای است

حجت الاسلام رادمردی با اشاره به اهمیت توجه به شاخص های مورد نظر رهبرمعظم انقلاب در رابطه با اعضاء کابینه دولت گفت: امید به آینده یکی از مهمترین شاخص های ملی و منطقه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه های نمازجمعه ماهدشت که جمعه ۵ مرداد برپا شد با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: رهبرمعظم انقلاب در دیداری که با نمایندگان مجلس داشتند، نکات بسیار مهمی را فرمودند.

امام جمعه ماهدشت افزود: از جمله محور های سخنانشان توجه نمایندگان به شأن نمایندگی خودشان و اصولی که باید مورد توجه داشته باشند که نسبت به نوع و کیفیت و کمیت قانون و قانون گذاری نکاتی را مطرح کردند و اینکه مجلس و صحن مجلس و نطق هایی که در مجلس دارد انجام می شود، مبداء تشنج در جامعه و افکار عمومی نباشد، بپردازد به مسائل اصلی و اولویت دار کشور و دست مجریان قانون را با قانون کامل و جامع پر کند.

وی ادامه داد: قدرت اثرگذاری خودش را ببرد در مدیریت کلان منطقه ای و بین المللی و کمک کننده باشد به بازو های اجرایی کشور در همه ی زمینه ها، نکته ی دیگر و مهمی که فرمودند در نوع تعامل با دولت چهاردهم که راه بسیار سختی را در پیش دارد به لحاظ انتخاب وزراء و کابینه دولت، توصیه و تذکرات مهمی را فرمودند و از جمله بیان ۱۲ شاخص برای تعیین یک وزیر و کارگزار دولت از جمله اینکه «امین» باشد،   «صادق» باشد،   «متدین» باشد،   از بن دندان «معتقد به جمهوری اسلامی و به نظام اسلامی» باشد.

وی توضیح داد: «ایمان» یک شاخص مهم است.   «امید به آینده»، نگاه مثبت به افق، یکی از شاخص‌های مهم است   «تشرع»، متشرع بودن، یکی از معیارهای مهم است. «اشتهار به پاکدستی و صداقت» یک معیار است. «سابقه سوء» نداشته باشند؛ «نگرش ملّی» داشته باشند؛ یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و مانند این‌ها نشوند، «نگاه ملّی» به کشور داشته باشند.   «کارآمد» باشند.

وی اظهار کرد: این ها بسیار مهم است نه آن ملاک های من درآوردی پر از اشکال، اصل شایسته سالاری است با این ملاک ها و شاخص ها، حالا از هر قومیت یا جنس یا در هر سنی باشد، آن گونه حرف زدن، آن هم از طرف کسی که کار کرده در این کشور خیلی بعید بود و خیلی ها را متأسف کرد، البته نقدی هم به رئیس جمهور منتخب داشته باشیم که آن اعضای شورای راهبری خیلی دور از انتظار بود، برخی کسانیکه محکومیت دارند، اون هم امنیتی، ما به فرموده حضرت آقا و همه بنای بر حمایت و همکاری داریم.

حجت الاسلام رادمرد اظهار کرد: اما این تذکرات را هم باید داشت، یا هنوز مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار نشده، جریان سیاسی ای در شهر و شهرستان ها و استان ها براه افتادند، برای تقسیم غنیمت ها، اگر عدالت و انصاف شعار دولت چهاردهم است، خب این خلاف حرکت دولت عمل کردن است.

وی تصریح کرد: بگذارید با آرامش و براساس شایستگی انتخاب ها صورت بپذیرد نه به شدت و ضعف وابستگی جناحی، ما همیشه از این نوع نگاه ها و مدیریت ها ضربه خوردیم و مردم ضرر می کنند، اگر دعوای قدرت است، خب مسئله را شفاف کنید، اگر شیفته خدمت هستید، هر کسی شایسته تر از خودتان می دانید او را معرفی کنید نه اینکه هزاران مانع ایجاد کنیم که نه، خودمان بر مسندها و میزها بشینیم، خب این هم نشستیم ثم ماذا، بعدش چی؟

امام جمعه ماهدشت توضیح داد: وقتی کسی امین و صادق و متشرع و معتقد به انقلاب و اسلام باشد وارد این بازی های سخیف نمی شود، کمک می کند خدمت صادقانه ای رخ بدهد، حالا او مسئولیتی داشته باشد یا نداشته باشد. امیدواریم خدای متعال کمک کند دولت چهاردهم به گونه ای تشکیل شود که خدمت و خدمت و خدمت سرلوحه کارش باشد. ان شاءالله

خب در جهان پر مدعای غرب شاهد برگزار سیرکی بودیم در کنگره آمریکا با سخنرانی خون آشامی بنام نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، و میان دست زدن هایی که مانند پتکی بود بر سر حقوق بشر ادعایی شان یا فرانسه که مسابقات ورزشی را در قالب المپیک برگزار می کند با حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی شمایی که می گوئید مهد تمدن هستید و حقوق بشر، فجایع غزه و فلسطین را نمی بینید!؟

وی عنوان کرد: حالا این بکنار، شمایی که حرف از دمکراسی و قانون مداری سخن می گوئید و سازمان های بین المللی را ابزار قدرت خود قرار دادید، و اعمال فشار می کنید برای کشورها، دادگاه بین المللی لاهه حکم داده بر مجرمیت رژیم صهیونیستی و نسل کشی او، چرا پایبند به آن نیستید!؟

امام جمعه ماهدشت خاطرنشان کرد:این اعمال فروپاشی اخلاق و انسانیت است، البته از خیلی قبل این رخ داده لکن الان نمایان و ظاهر شده برای همه ی آزادیخواهان، البته هنوز افرادی هستند که دلبسته به همین دولت ها فرومایه هستند و هنوز هم عاقبت بخیری خودشان را در بودن و همراه بودن با آنها می دانند اما همه اش ظاهر است و امیدی به عاقبت بخیری نباید داشته باشند و این عناصر اگر در جایی مسئولیتی بگیرند به جامعه شان هم ضرر خواهند رساند.

کد خبر 1774302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha