پنجم مرداد روزی تاریخی و عزت آفرین برای مردم اراک و استان مرکزی است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: پنجم مرداد، روز ایثار و مقاومت دلیرمردان اراکی و روزی تاریخی و عزت آفرین برای مردم استان مرکزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک،ضمن اشاره به پنجم مردا روز مقاومت و ایثار مردم اراک، گفت: پنجم مرداد، روز ایثار و مقاومت دلیرمردان اراکی و روزی تاریخی و عزت آفرین برای مردم استان مرکزی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه شهر اراک در این روز مورد حمله هوایی و بمباران رژیم بعثی قرار گرفت، افزود: مردم ولایتمدار و انقلابی شهر اراک در این روز بیشترین شهید را تقدیم به انقلاب کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه شهدای دشت کربلا بودند و با ایثار جان خود گام در مسیر ارزش ها نهادند.

خطیب جمعه اراک در ادامه به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: اولین نماز جمعه رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله طالقانی با پرشکوه خاصی در تهران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط در شهر قم، نماز جمعه برگزار می‌شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب اکنون نماز جمعه در همه نقاط کشور برگزار می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نمازجمعه در ۹۰۰ نقطه کشور و ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می‌شود، ادامه داد: همه باید کمک دهند تا این اجتماع مهم مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هرچه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شود.

وی در ادامه به اهمیت تلاش دولت در راستای حل مشکلات مردم بویژه در حوزه‌های مسکن، ازدواج، خانواده، فرزندآوری و جوانان تاکید کرد و گفت: دولت چهاردهم باید، دولتی فعال، مجاهد، سختکوش، باکفایت و مردمی باشد.

امام جمعه اراک به همدلی و همراهی همگانی با دولت نیز تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری در هفته جاری چند نکته را در رابطه با قانون‌گذاری، نظارت و دولت منتخب به نمایندگان مجلس تذکر دادند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 1774309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha