نمازجمعه، تبلور جمهوریت و اسلامیت نظام است

به گفته آیت الله خاتمی، بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های نماز با بیان اینکه رهبری در فرامین خود فرمودند آخرین امتحان، امتحان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است اظهار داشت: ایشان در این خصوص اعلام کردند که دولت کابینه خود را برای معرفی و رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در واقع حجت را تمام کردند.


امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم در معرفی کابینه خود بر معیارهای مد نظر رهبری توجه جدی داشته باشد ادامه داد: امیدواریم با آزمون حال حاضر کابینه دولت تحقق منافع ملی را به دنبال داشته و همچنین اندیشه‌های رهبری نیز مبنی بر معرفی کابینه‌ای همتراز جمهوری اسلامی محقق یابد و موجب رضایت مردم و ایشان شود.

وی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه‌ برکات فراوانی دارد اظهار داشت: یکی از این برکات شکست طاغوت و شکل گیری جمهوری اسلامی نماز جمعه است.


خاتمی با بیان اینکه اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد گفت: ایشان نیمی از عمر خود را در زندان‌ سپری کردند و وی اولین نماز جمعه را برگزار کردند.


وی با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه اسلام نیز توسط پیامبر اکرم (ص) برپا شد اضافه کرد: بالاترین ذکر و عبادت نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد.


امام جمعه زنجان ادامه داد: بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می دهد.


امام جمعه زنجان به ۶ مرداد روز فرهنگ عمومی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: هر جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه و بالندگی برسد باید نیروهای توانمند ماهر و دانشمند را تربیت کند.

کد خبر 1774311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha